Datum: (144 dagen oud)

Eén OS voor hybrid cloud luidt multicloud-tijdperk in

Nutanix Calm brengt one-click operations naar core, distributed en edge clouds

Hoofddorp, 29 juni – Nutanix, (NASDAQ:NTNX), leider in enterprise cloud computing, maakt vandaag bekend dat Nutanix Enterprise Cloud OS als full software stack met multi-cloud capaciteit beschikbaar komt in Nutanix Calm. Het bedrijf kiest hiermee voor een bijzondere benadering van de hybrid cloud: klanten worden in staat gesteld om de enterprise cloud voortaan on-premises te gebruiken.

“Voor een goed uitgevoerde multi-cloudstrategie heb je meer nodig dan de hybride clouds zoals je die nu nog bij veel bedrijven ziet,” aldus Patrick van de Werken, ‎Senior Regional Director Noord-Europa bij Nutanix. “Daarmee worden bedrijven gedwongen om te voorzien in een geheel van losstaande IT silo’s, die ieder voor zich ook weer beheerd moeten worden. Nutanix enterprise cloud OS biedt een alomvattende oplossing die met Nutanix Calm zal worden uitgebreid tot een uniforme ervaring die alle cloudomgevingen beslaat.”

Nutanix Calm
Met Nutanix Calm zijn applicatieomgevingen duidelijk te onderscheiden van de onderliggende infrastructuur. Daarnaast wordt continu de juiste cloud aan de juiste workload verbonden, terwijl ondertussen de cloudoperations worden geharmoniseerd. Applicaties worden gedefinieerd aan de hand van toegankelijke blauwdrukken die via verschillende cloudomgevingen kunnen worden ingevoerd, beheerd en geschaald. Omdat Nutanix Calm een krachtige geïntegreerde marktplaats bevat kunnen ontwerpen voor applicaties binnen organisaties worden gedeeld. Zo wordt de ontwikkeltijd voor nieuwe zakelijke initiatieven drastisch verkort.

Beschikbaarheid
Nutanix Enterprise Cloud OS is beschikbaar als software-only voor de bekende platformen van Cisco en HPE. Nutanix Calm zal vanaf Q4 2017 beschikbaar zijn.

##

Over Nutanix
Nutanix maakt infrastructuur onzichtbaar, zodat IT volledig kan worden ingezet voor applicaties en services die de bedrijfsvoering ondersteunen. Het Nutanix enterprise cloud platform zet web-scale engineering en consumer-grade design in om berekeningen, virtualisatie en opslag in één softwaregedreven oplossing met geavanceerde machine intelligence onder te brengen. Dit levert voorspelbare prestaties op, evenals cloud-achtige infrastructure consumption, verhoogde veiligheid en een naadloze toepassingsmobiliteit voor een breed spectrum aan bedrijfsapplicaties. Kijk voor meer info op https://www.nutanix.com of volg ons op Twitter via @nutanix.

Meer informatie voor de pers:
Lubbers De Jong
Olivier Wortel