Datum: (149 dagen oud)
PR: Marcommit

Scale-up APROPLAN haalt 5 miljoen euro op om bouwsector verder te digitaliseren

Amsterdam, 22 juni 2017 – De Belgische scale-up APROPLAN, een tech-bedrijf wat zich richt op de digitalisatie van processen in de bouwsector, heeft een investering van vijf miljoen euro opgehaald. Fortino Capital leidt de Series A-ronde en investeert samen met de bestaande investeerders, waaronder Inventures, Matexi en de mede-oprichters van Showpad Pieterjan Bouten, Louis Jonckheere en Peter Minne. Met de opgehaalde investering kan APROPLAN haar marketing- en verkoopteam verder uitbouwen en nieuwe functies ontwikkelen om de gebruikerservaringen van haar klanten te verbeteren.

APROPLAN lanceerde haar applicatie in 2012 om de bouwsector te helpen met tijds- en kostenbesparing door middel van een gedeelde digitale interface en database. De oplossing van APROPLAN vervangt pen en papier door tablets en smartphones, waardoor bouwprojecten sneller, eenvoudiger en nauwkeuriger kunnen worden opgevolgd en afgehandeld. Zo kunnen aannemers, ingenieurs, architecten en klanten met elkaar communiceren, lopende bouwprojecten loggen en erover rapporteren. De investering is de bevestiging van hoe snel de, oorspronkelijk langzaam bewegende, bouwsector groeit en digitaliseert in Europa. Verschillende grote spelers in de bouwsector, waaronder BAM, Besix en CFE, gebruiken APROPLAN al om hun bouwplaatsen te beheren.

Groeipotentieel
“APROPLAN verandert de bouwsector op dezelfde manier als Salesforce.com de verkoopindustrie heeft veranderd”, vertelt Thomas Goubau, CEO van APROPLAN. “Gemiddeld duren bouwprojecten, die traditionele manieren gebruiken om te communiceren en te loggen, 20 procent langer dan gepland en worden er veel meer kosten gemaakt, namelijk 80 procent, dan begroot. Met APROPLAN geven wij alle betrokken partijen op de bouwplaats een 360 graden overzicht van de projectinformatie op het terrein, zodat ze snel kunnen bijsturen.”

De Belgische scale-up heeft Fortino Capital aangetrokken om deze ronde te leiden. Fortino Capital investeerde eerder al in Teamleader, Bloomon en BuyBay. “We verschaffen groeikapitaal aan scale-ups die in de Benelux actief zijn in SaaS (Software as a Service)”, zegt Duco Sickinghe, Managing Director van Fortino Capital. “We zijn ervan overtuigd dat APROPLAN in staat is om de digitale transformatie in de bouwsector mede tot stand te brengen. We kijken ernaar uit om mee te helpen met het realiseren van de groei van APROPLAN, onder leiding van Thomas Goubau.”

---

Noot voor de redactie: bijgaand vindt u de uitgebreide versie van het persbericht in het Engels.

Over APROPLAN
APROPLAN is een digitale oplossing die bouwprofessionals een tool biedt om de projecten van morgen te creëren. Het vervangt pen en papier op de bouwplaats, waardoor duidelijke communicatie door middel van ‘lean procesbeheer’ wordt geïntroduceerd. APROPLAN zorgt voor minder administratie en verhoogt de productiviteit door een gedeelde, betrouwbare omgeving te creëren voor alle projectpartners. De applicatie is in 2012 gelanceerd en heeft als doel om tijd- en kosten te besparen in de bouwsector door middel van een gedeelde digitale interface. Het is de betrouwbare partner van bouwprojecten in Europa en Noord-Amerika met het hoofdkantoor in Brussel, België. APROPLAN is beschikbaar voor zowel Windows als Mac OS, Android en iOS.

Over Fortino Capital
Investeringsmaatschappij Fortino Capital investeert in kleine en middelgrote bedrijven met groeipotentieel. Fortino Capital gelooft in het potentieel van visionaire ondernemers met een focus op software, e-commerce en digitale transformatie. Fortino Capital brengt versterking van kapitaal, expertise en ervaring op het gebied van innovatie, strategie en groei. Het investeringsportfolio van Fortino Capital bestaat onder andere uit Teamleader, Bloomon, BuyBay en TrendMiner. Voor meer informatie: www.fortino.be

Fortino Capital op: Twitter | LinkedIn

Marcommit