Datum: (150 dagen oud)
PR: Franssen Communicatie

Blurry Box niet gekraakt

Geen prijswinnaars bij hackerscontest: nieuwst cryptologische methode van Wibu-Systems niet gekraakt

Blurry Box, de Onbreekbare Encryptie Technologie

Karlsruhe, Duitsland – Honderden deelnemers uit alle delen van de wereld hebben deelgenomen aan de hackerscontest, gericht op het kraken van een spel, beveiligd met Blurry Box®, het toppunt van encryptie recent gelanceerd door Wibu-Systems. Het resultaat: niemand slaagde erin in te breken zonder een geldige licentie voor het gebruik van de meest robuuste technologie voor beveiligd licentiebeheer in de industriële sector.

Honderden deelnemers deden fanatiek drie weken lang pogingen het spel te kraken. Slechts twee dachten een resultaat te hebben behaald dat in aanmerking kwam voor beoordeling door de  onafhankelijke jury, gevormd door de IT beveiligingwetenschappers van Horst Goertz Institute (HGI) en Institute for Internet Security - if(is). Hun pogingen bleken niet geslaagd, dus is de uitgeloofde prijs van €50.000,-- niet uitgekeerd. Nu ontvingen ze elk een troostprijs van €1.000,--.

Wibu-Systems legt zich al bijna dertig jaar toe op de bescherming van digitale kennis. Die inspanningen hebben geleid tot CodeMeter, een oplossing voor het beveiligen van software en intelligente apparaten tegen misbruik van intellectueel eigendom, reversed engineering en het inbreken in software code. Één van de belangrijkste onderdelen van CodeMeter is het encryptie mechanisme  AxProtector, Deze module versleutelt automatisch gecompileerde softwarecode. De IxProtector module, inmiddels geïntegreerd met  AxProtector, selecteert en versleutelt individuele functies voor een hoger niveau van beveiliging tegen bepaalde kraaktechnieken.

Toch behoeft  sommige complexe en gevoelige software een nog sterkere beveiliging. In 2014 wonnen Wibu-Systems,  Karlsruhe Institute of Technology  en  FZI  de German IT Security Awards met Blurry Box. De  technologie is daarna geïntegreerd in CodeMeter en nu publiekelijk gevalideerd door de mondiale  hackerscontest. De technologie selecteert, dupliceert, wijzigt en versleutelt afzonderlijke functies. Met brute kracht uitgevoerde aanvallen maken geen kans bij een dergelijk robuust beveilgingsconcept. Je kunt beter zelf vanaf scratch software gaan ontwikkelen in plaats van die te stelen van een ander.

Oliver Winzenried, CEO en oprichter van Wibu-Systems, recent genoemd als één van de drie  Top Embedded Innovators van 2017, is van mening dat in de huidige samenleving oorlogen zich afspelen op een digitaal slagveld. “Industriele ondernemingen en overheden moeten zich wapenen met de meest stringente beveiligingsmaatregelen. Het is onze missie om de belangrijkste waarden van ons zakelijke en privé leven in veilige handen te houden”.

Press contact at Wibu-Systems
Daniela Previtali, Global Marketing Director
Tel. +49 721 9317235 / +39 035 0667070
daniela.previtali@wibu.com, www.wibu.com

WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®), a privately held company founded by Oliver Winzenried and Marcellus Buchheit in 1989, is an innovative security technology leader in the global software licensing market. Wibu-Systems’ comprehensive and award winning solutions offer unique and internationally patented processes for protection, licensing and security of digital assets and know-how to software publishers and intelligent device manufacturers who distribute their applications through PC-, PLC, embedded-, mobile- and cloud-based models.

Media graphic resources available at: http://www.wibu.com/photo-gallery.html

© Copyright 2017, WIBU-SYSTEMS AG. All rights reserved. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective organizations and companies.