Datum: (158 dagen oud)
PR: Yellow Communications

Workday kondigt financiële resultaten aan over het eerste kwartaal van fiscaal jaar 2018

Omzet uit subscriptions 399,7 miljoen dollar, een stijging van 42,7% ten opzichte van vorig fiscaal jaar; een totale omzet van 479,9 miljoen dollar, een stijging van 38% ten opzichte van vorig fiscaal jaar.

Amsterdam, 14 juni 2017 - Workday, Inc.(NYSE:WDAY),toonaangevend in enterprise cloud applicaties voor finance en human resources, presenteert de resultaten van het eerste kwartaal van het fiscale jaar dat eindigde op 30 april 2017.
  • De totale omzet was 479,9 miljoen dollar, een stijging van 38% ten opzichte van het eerste kwartaal van fiscaal jaar 2017. Omzet vanuit abonnementen was 399,7 miljoen dollar, een stijging van 42,7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
  • Het operationeel verlies was 60,2 miljoen dollar of 2,5% van de omzet, vergeleken met een operationeel verlies van 71,5 miljoen dollar of 20,6% van de omzet in dezelfde periode vorig jaar. Niet GAAP gedefinieerde operationele winst voor het eerste kwartaal was 61,0 miljoen dollar of 12,7% van de omzet, vergeleken met een niet GAAP gedefinieerde operationele winst van 13,2 miljoen dollar of 3,8% van de omzet in dezelfde periode vorig jaar.[1]
  • Het netto verlies per gewoon en verwaterd aandeel was 0,31 dollar, vergeleken met een netto verlies per gewoon en verwaterd aandeel van 0,40 dollar in het eerste kwartaal van fiscaal jaar 2017. Niet GAAP gedefinieerd netto inkomen per verwaterd aandeel was 0,29 dollar, vergeleken met een niet GAAP gedefinieerde netto inkomen per verwaterd aandeel van 0,06 dollar in dezelfde periode vorig jaar.[2]
  • De operationele kasstromen en vrije kasstromen voor het eerste kwartaal bedroegen respectievelijk 180 miljoen dollar en 149,4 miljoen dollar. De afgelopen twaalf maanden waren de operationele kasstromen 367,8 miljoen dollar en de vrije kasstromen 250,9 miljoen dollar.[3]
  • Geldmiddelen, kasequivalenten en verhandelbare effecten bedroegen op 30 april 2017 2,1 miljard dollar. Niet verdiende inkomsten bedroegen 1,2 miljard dollar, een stijging van 30,9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Voor meer informatie en quotes, zie het volledige, Engelstalige persbericht.

[1] Non-GAAP operating profit (loss) and non-GAAP net income (loss) per share exclude share-based compensation expenses, employer payroll tax-related items on employee stock transactions, amortization expense for acquisition-related intangible assets, and debt discount and issuance costs associated with convertible notes. See the section titled "About Non-GAAP Financial Measures" in the accompanying financial tables for further details.

[2] Non-GAAP operating profit (loss) and non-GAAP net income (loss) per share exclude share-based compensation expenses, employer payroll tax-related items on employee stock transactions, amortization expense for acquisition-related intangible assets, and debt discount and issuance costs associated with convertible notes. See the section titled "About Non-GAAP Financial Measures" in the accompanying financial tables for further details.

[3] Free cash flows are defined as operating cash flows minus capital expenditures (excluding owned real estate projects). See the section titled "About Non-GAAP Financial Measures" in the accompanying financial tables for further details.

Workday Persdesk
Majoy Koetsier-Juriaans