Datum: (160 dagen oud)
PR: Marcommit

Meerderheid consumenten voelt zich niet begrepen door bedrijfsleven

Bedrijven overschatten zichzelf als het gaat om het voldoen aan de klantverwachting

REDWOOD CITY, Calif. en Amsterdam – 12 juni 2017Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloud- en big data integratiesoftware, maakt de resultaten bekend van internationaal onderzoek onder zowel consumenten als managers bij IT-bedrijven. Hieruit blijkt dat 88 procent van de IT-organisaties wereldwijd ervan overtuigd is dat zij hun klanten goed begrijpen. Desalniettemin geeft slechts 61 procent van de consumenten aan dat hun behoeften begrepen worden. Ondanks dat bedrijven steeds meer klantdata tot hun beschikking hebben, heeft een groot deel dus moeite om in te spelen op de wensen van de klant.

Gebruik van klantdata topprioriteit
Ondanks dat organisaties denken dat ze al voldoen aan de wensen van de klant, hebben zij toch een sterke behoefte om dit te verbeteren. Bij 63 procent van de bedrijven staat het begrijpen van de klant met behulp van klantdata hoog op het prioriteitenlijstje voor 2017. Vanwege het strategische karakter van klantgerichte initiatieven worden dit soort projecten vooral geleid door C-level executive functies (42%), zoals de CEO en COO, gevolgd door de CIO en CTO (samen 39%). Op de vraag naar hoe organisaties klantgerichter willen worden, geeft 80 procent aan dat zij klantdata toegankelijk willen maken voor meerdere afdelingen en business units.

Auke Jilderda, Country Manager Benelux bij Talend: “Bijna alle bedrijven zien de waarde van (klant)data in en iedereen probeert het maximale eruit te halen. Toch is er nog veel ruimte voor verbetering, en dat is hard nodig. Het is niet voor niets dat diverse onderzoeken aantonen dat een slechte klantstrategie jaarlijks enkele miljarden kost. De tijd is rijp om nu stappen te zetten en één platform in te richten waarop alle bedrijfsdata samenkomt. Alleen dan ben je in staat om een 360-graden klantbeeld te bouwen en de, nu nog, onontdekte kansen te verzilveren.”

Meer informatie en verdere resultaten uit het onderzoek zijn te vinden op: https://info.talend.com/datadividesurvey.html.

Over het onderzoek
Om erachter te komen hoe organisaties data inzetten voor het begrijpen van klanten, heeft Talend Researchscape International de opdracht gegeven om een onderzoek uit te voeren. Aan dit onderzoek deden 361 IT-managers en 1094 consumenten mee uit de Verenigde Staten, Groot Brittannië, Frankrijk en Duitsland. Voor ieder land is een representatieve steekproef genomen met respondenten tussen de 18 en 64 jaar oud uit verschillende regio’s.
Onder de IT-respondenten vielen IT-managers (55%), IT-ontwerpers (18%) en CIO’s (16%). Ze werken voornamelijk in de IT-sector (42%), het bank- en verzekeringswezen (11%) en retail (7%). De helft van de respondenten is werkzaam in een grote coöperatie met 501-5000 werknemers (49%), met een omzet tussen de 11-50 miljoen dollar (18%). Sommige organisaties haalden een omzet van meer dan één miljard dollar (16%). IT-managers van organisaties met deze omzet kwamen het meest uit de Verenigde Staten (37% versus 26% uit Europa).

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is een leider in softwareoplossingen voor cloud en big data integratie. Het helpt organisaties om datagestuurder te worden door data toegankelijker te maken, de kwaliteit ervan te verbeteren en snel data te verkrijgen waar nodig voor real-time besluitvorming. Door deze vereenvoudiging van big data stelt Talend organisaties in staat om te handelen gebaseerd op accurate, real-time informatie over hun organisatie, klanten en branche. De innovatieve open source-oplossingen van Talend zijn in staat om op snelle en efficiënte wijze data uit diverse bronnen te verzamelen, te prepareren en te combineren, zodat organisaties het optimaal kunnen benutten voor het verbeteren van vrijwel elk aspect van hun bedrijfsvoering. Het hoofdkantoor van Talend is gevestigd in Redwood City, Californië. Raadpleeg voor meer informatie www.talend.com en volg ons op Twitter: @Talend.

Meer informatie:

Nederland: