Datum: (195 dagen oud)
PR: Marcommit

QNH organiseert Rapid Application Development seminar in Groningen

Groningen, 2 juni 2017 – IT-dienstverlener en -kennispartner QNH Consulting organiseert op 20 juni aanstaande het seminar ‘Aan de slag met Rapid Application Development!’. Rapid Application Development (RAD) is dé manier voor het sneller ontwikkelen van applicaties met een hogere kwaliteit. Verschillende sprekers geven presentaties over de voordelen, successen en nieuwste ontwikkelingen op het gebied van RAD. Onder de sprekers bevindt zich ook Chris Obdam, CEO van Betty Blocks. Daarnaast wordt tijdens een live demo aan de deelnemers stap voor stap uitgelegd hoe je vandaag nog aan de slag kunt gaan met RAD. Dit seminar wordt georganiseerd voor business en IT-professionals die kennis willen maken met RAD.

De uitdagingen van RAD
Agile en SCRUM worden steeds vaker toegepast, en hoewel RAD naadloos aansluit op deze methodes, is het gebruik ervan een stuk ongebruikelijker. RAD gaat uit van het werken met prototyping, het actief toetsen van een werkend model (van delen) van een informatiesysteem. Het aan de slag gaan met deze methode is voor veel organisaties nog een uitdaging, terwijl het gebruik ervan een grote bijdrage levert aan het sneller ontwikkelen van applicaties en het verhogen van de kwaliteit van de applicaties. Op het seminar krijgen de deelnemers handvatten en tips om direct aan de slag te gaan met RAD.

13.30 uur                Inloop
14.00 uur                Opening
14.15 uur                Sessie 1: De voordelen & nieuwste ontwikkelingen van RAD
Chris Obdam, CEO Betty Blocks
15.00 uur                Sessie 2: Live demo -  aan de slag met RAD!
                                Lars Kessels & Jeroen Meij, QNH Consulting
15.45 uur                Pauze
16.00 uur                Sessie 3: Behaalde successen gemeente Zaanstad door inzet RAD
Tom Uleman & Gert-Jan Timmerman, Gemeente Zaanstad
16.45 uur                Afsluiting
17.00 uur                Netwerkborrel

Aanmelden en locatie
Het seminar vindt plaats op dinsdag 20 juni van 13.30 tot 17.00 uur op het kantoor van QNH Consulting Noord, Friesestraatweg 211c te Groningen. Aanmelden kan via https://qnh.eu/event/rad/. Aan het event zijn geen kosten verbonden. Parkeren kan bij het kantoor en een routebeschrijving wordt na aanmelding per e-mail verstuurd.

-------------------------------

Over QNH Consulting

QNH helpt organisaties met het bijsturen en verbeteren van hun bedrijfsvoering door de inzet van slimme IT-oplossingen. Hierdoor kunnen organisaties via IT innoveren en beter presteren. De dienstverlening van QNH richt zich op het optimaliseren van de informatievoorziening, onderliggende IT-architecturen, applicaties en mobiele toepassingen. Het bedrijf verbindt nieuwe technologieën met bestaande en is daarbij verantwoordelijk voor advies, ontwikkeling, implementatie en beheer. QNH is in staat een totale projectaanpak te realiseren en verbindt daarbij mensen, processen en IT. Er werken 470 mensen vanuit Nederlandse vestigingen in Amsterdam, Maastricht en Groningen, en in België vanuit de vestiging in Hasselt. Meer informatie over QNH is te vinden op www.qnh.eu of volg QNH op Twitter via @qnh_nl.

Marcommit
Lotte Monster