Datum: (325 dagen oud)

Rittal presenteert in Monaco innovatieve oplossingen voor datacenters

Van edge- naar cloud-datacenter

De Datacloud Europe (6 - 8 juni 2017) is een van de toonaangevende evenementen voor moderne datacenters in Europa. Rittal sponsort dit evenement en neemt bovendien deel aan de begeleidende tentoonstelling. Daarnaast informeert Rittal als spreker over moderne technologie met betrekking tot het onderwerp “Modular to Hyperscale Data Center Cooling and Energy Efficiency”. Ter plekke presenteert Rittal oplossingen zoals het project Lefdal Mine Datacenter – een zeer efficiënt datacenter op basis van hernieuwbare energie.

Energie-efficiëntie, schaalbaarheid en veiligheid zijn enkele van de belangrijkste eisen die aan moderne datacenters worden gesteld. Op het Datacloud Europe-congres in Monaco presenteert Rittal van 6 - 8 juni 2017 hiervoor enkele oplossingen, zoals het Lefdal Mine Datacenter (LMD).

Maximale energie-efficiëntie: Lefdal Mine Datacenter
Het datacenter, dat uitsluitend op hernieuwbare energie werkt, bevindt zich op een oppervlak van 120.000 m2 aan de westkust van Noorwegen. Met het LMD – een van de meest efficiënte, milieuvriendelijkste en veiligste datacenters in Europa – biedt Rittal een unieke locatie. Uit diverse platforms (SAP Hana as a Service, HPC as a Service) kunnen klanten een eigen Private Cloud samenstellen, die zij zelf exploiteren of aanschaffen als Managed Services. Voordelen van het systeem zijn de schaalbaarheid, de hoge mate van energie-efficiëntie en de verschillende bedrijfsmodellen, van colocatie via Private Cloud tot aan DCaaS (Datacenter as a Service).

Snel en eenvoudig: edge-datacenter
Bezoekers van de Rittal-stand kunnen zich bovendien laten informeren over turn-key edge-datacenters. Deze oplossingen met een gestandaardiseerde, voorgeconfigureerde IT-infrastructuur zijn ook inzetbaar met hoge beschikbaarheidsruimte. Deze ruimte zorgt in industriële productieomgevingen voor de benodigde bescherming tegen hitte, stof en vuil. Zo creëren ondernemingen snel en eenvoudig nieuwe IT-omgevingen voor digitale processen om de IT aan nieuwe uitdagingen aan te passen.

Rittal live op locatie
Rittal is van 6 - 8 juni 2017 met internationale deskundigen op het Datacloud Europe-congres in Monaco aanwezig. U vindt Rittal in de centrale hal op stand 39. Meer informatie over het evenement staat online op: http://www.datacloudcongress.com/

Lezingen van Rittal op de Datacloud Europe:

7 juni 2017, 16.50 uur
Roundtable over het onderwerp: “Modular to Hyperscale Data Center Cooling and Energy Efficiency” met Jason Rylands, Global Director of Data Center and Open Compute, Rittal.

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl en www.nextlevel4it.nl