Datum: (246 dagen oud)

NL-ix breidt footprint uit naar Dataplace Utrecht

Opening van 106de point of pressence

Den Haag/Utrecht, 12 april 2017 – NL-ix, de pan-Europese Interconnect Exchange maakt vandaag bekend dat het haar 106de Point of Presence opent in het carier neutral datacenter Dataplace in Utrecht.

“Voor een regionaal datacentrum is de aanwezigheid van interconnectie mogelijkheden essentieel om verder te kunnen groeien;” zegt Gerben van der Veen, managing director van Dataplace. “Met NL-ix halen we een pan-Europees netwerk in huis met meer dan 630 aangesloten netwerken dat 105 datacenters in 15 landen met elkaar verbindt. Binnenkort is Dataplace Utrecht het 106de. Dit betekent een verrijking voor ons ecosysteem en daarnaast een uitbreiding van de interconnectie mogelijkheden voor onze klanten op het gebied van routing, cloud connectivity en transport op zowel lokaal, regionaal als pan-Europees niveau. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking”

“Het belang van internet groeit, daarmee groeit ook het belang van regionale internethubs waardoor ook de vraag naar regionale, professionele en carrier neutrale datacentra groeit;” zegt Jan Hoogenboom, oprichter van NL-ix. “Met de uitbreiding van onze footprint naar Dataplace Utrecht bewijzen we eens te meer dat we onze rol in Nederland serieus nemen en onze aanwezigheid in heel Nederland aan het optimaliseren zijn”.

Bijschrift foto:
Jasper Lankhorst (Commercieel Directeur NL-ix) en Gerben van der Veen (Managing Director Dataplace) schudden elkaar de hand na het ondertekenen van de overeenkomst.

Over Dataplace
Dataplace bestaat sinds 2010 en is in 2016 onderdeel geworden van de Eurofiber Group. Vanuit twee moderne carrier neutrale Tier III datacenters in de regio Rotterdam en Utrecht worden hoogwaardige (twin) datacenterdiensten geleverd. Dataplace beschikt over de ISO9001:2008, ISO14001:2004 , ISO27001:2013 en ISO:50001 certificering en tevens over een NCP BORG4, NEN 7510 en ISAE-3402 certificering. Het onderscheidend vermogen van Dataplace uit zich in kennis en ervaring in datacentermanagement en de persoonlijke aandacht voor klanten. Inmiddels maken vele IT gerelateerde ondernemingen, overheidsinstellingen, zorginstellingen en beursgenoteerde bedrijven tevreden gebruik van de dienstverlening van Dataplace. Klanten van Dataplace waarderen de dienstverlening met een 8,5 als algemeen rapportcijfer. Meer informatie: www.dataplace.eu

Over NL-ix
Over het pan-Europese stable low latency netwerk dat 105 data centers in de 25 grootste verstedelijkte gebieden in 15 landen met elkaar verbindt, biedt NL-ix de 632 aangesloten netwerken metropolitan, nationale en pan-European peering, routing, transport en cloud connect diensten. Meer informatie op: www.nl-ix.net