Datum: (376 dagen oud)
PR: ItsaRep

Apple populairst in Nederlandse zakelijke smartphonemarkt

Breda, 10 april 2017 – 43 procent van de zakelijke smartphones is een Apple iPhone, daarmee staat Apple op nummer één van meest gebruikte zakelijke smartphones in Nederland. Samsung neemt ruim een derde deel in beslag. Microsoft sluit de top drie met bijna 9 procent. BlackBerry is zo goed als verdwenen op de Nederlandse zakelijke markt. HTC ziet haar aandeel verder dalen naar slechts 1 procent. Dit blijkt uit analyse van circa 1.500 interviews die Computer Profile de afgelopen zes maanden heeft gehouden met IT-verantwoordelijken van Nederlandse bedrijfsvestigingen met 50 of meer werknemers over mobiele telefonie.

iOS meest gebruikte mobiele platform
Vorig jaar lag het aandeel van Android-toestellen voor het eerste hoger dan iOS, Windows Phone en BlackBerry OS. Nu staat iOS toch weer op nummer één. Vanaf 2011/2012 heeft het gebruik van Android in de zakelijke markt een vlucht genomen. Voor Microsoft Phone-toestellen is na enkele perioden van stijging in het zakelijk gebruik nu weer een daling te zien.

Verschillende marktsegmenten
De verdeling van zakelijke smartphones verschilt als men kijkt naar het type en de omvang van een bedrijf. Waar bij multinationals meer dan de helft met een mobiele telefoon van Samsung rondloopt, is dit bij national enterprises nog geen kwart. In dit segment komen gemiddeld wel meer Nokia smartphones voor. BlackBerry OS (het door RIM ontwikkelde besturingssysteem) en het Symbian OS is zo goed als verdwenen.

-----------------
Noot voor de redactie:
Bijschrift bij afbeeldingen:
Figuur 1: Meest gebruikte zakelijke smartphones
Figuur 2: Besturingssystemen op zakelijke smartphones
Figuur 3: Smartphones per marktsegment 2013-2017

Over Computer Profile
Computer Profile is de strategische marketingpartner voor ICT-bedrijven die data omzet in business en meetbare resultaten. Alle relevante gegevens over de doelgroepen worden op permanente basis geactualiseerd, met als resultaat de meest rijke en inzichtelijke data over de IT- en telecomwereld. Computer Profile beschikt over een database met de 30.000 belangrijkste organisaties binnen het bedrijfsleven en de overheid in de Benelux en biedt actuele inzichten in hun ICT-projecten op basis van 180.000 contacten.

Op basis van deze data voert Computer Profile snelle en doeltreffende analyses uit waardoor ICT-organisaties de meest relevante doelgroep kunnen benaderen. Daarnaast kan een team van gekwalificeerde telemarketing agents worden ingeschakeld bij het vinden van relevante projecten door inbound en outbound Demand Generation-activiteiten. De bestaande expertise wordt bovendien aangewend voor het ontwikkelen en op de markt brengen van eigen softwaretools.

Computer Profile heeft vestigingen in Zaventem en Breda en biedt, als initiatiefnemer van de European Market Intelligence Group (EMIG), dezelfde standaard in kwaliteit en uitvoering ook in andere Europese landen. Meer informatie is te vinden op www.computerprofile.com en www.emi-group.com. Of volg Computer Profile via Twitter.

Meer informatie:
Marcommit