Datum: (282 dagen oud)

Rittal en HPE bieden samen systemen voor Internet of Things en Edge Computing aan

Rittal gaat partnerschap aan met Hewlett Packard Enterprise voor modulaire datacentersystemen

Het doel van dit partnerschap is om samen modulaire datacentersystemen op de wereldmarkt aan te bieden. Rittal brengt zijn complete programma modulaire en schaalbare systemen – van Micro Data Center tot aan schaalbare containersystemen – in de samenwerking in. Met HPE’s Pointnext-Services ontstaat vervolgens een compleet aanbod.

Door het partnerschap ontvangen klanten complete IT-systemen en over de hele wereld toegang tot services, producten en vakkundig advies om de voordelen van de combinatie van Internet of Things en Edge Computing optimaal te benutten.

“Hewlett Packard Enterprise is voor Rittal een belangrijke partner en biedt ons een betere toegang tot de markt als het erom gaat om klanten snel te voorzien van de juiste high-end datacentersystemen,” aldus Andreas Keiger, hoofd afdeling Verkoop bij Rittal.

Brian Whelan, WW Director Data Center Facilities bij HPE, over de voordelen van het partnerschap: “Het modulaire bouwdoossysteem van Rittal voor IT-infrastructuren sluit aan perfect op ons aanbod en onze kennis. Daarmee bieden wij onze klanten een eenvoudige en vlotte service.”

Met het partnerschap richten Rittal en HPE zich op markten die behoefte hebben aan Hybrid-Cloud- en Edge-systemen volgens het “Plug&Play”-principe. Voordelen voor de klant zijn de flexibiliteit, beproefde technologieën, snelle en eenvoudige levering alsmede kosten- en energie-efficiëntie.

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com

Beeldmateriaal:

Rittal, ‘s werelds toonaangevende producent van IT-racks, gaat een partnerschap aan met Hewlett Packard Enterprise (HPE) om samen modulaire datacentersystemen op de wereldmarkt aan te bieden.

Het partnerschap tussen Rittal en HPE werd op 13 maart 2017 in New York ondertekend: Van links: Andreas Keiger (Rittal), Mark Lepore, Brian Whelan, David Winn (HPE), Markus Fischbach (Rittal), Mike Fallos (HPE), Ray Snider, Thomas Schreiner en Dirk Miller (Rittal).

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl en www.nextlevel4it.nl