Datum: (282 dagen oud)
PR: Progress Communications

Telesuper’s e-commercegroei aangedreven door Descartes’ cloudgebaseerde rittenplanningsoplossing

Amersfoort, 13 februari 2017 – Online supermarkt Telesuper optimaliseert het rittenplanningsproces en de klantenservice met de cloudgebaseerde Route Planner™ On-demand-oplossing van Descartes Systems Group (Nasdaq: DSGX) (TSX: DSG), de wereldleider in integratie van handelsverkeer tussen logistiekintensieve organisaties.

“Om de snelle groei van onze business te kunnen bijbenen, waren we op zoek naar een technologische oplossing voor het automatiseren en optimaliseren van onze voertuigplanning”, zegt Nimmoo Adam, IT-manager bij Telesuper. “Descartes’ Route Planner On-demand helpt ons bij een efficiënter planningsproces door rekening te houden met onze middelen, bedrijfsregels, eisen van klanten en geografische informatie. Dankzij de naadloze mobiele integratie kunnen we bovendien de werkelijke prestaties meten ten opzichte van de optimale routes, en direct reageren op nieuwe opdrachten en verzoeken om zo onze klanten beter te bedienen.”

Descartes’ Route Planner On-demand is een eenvoudig te gebruiken, cloudgebaseerde oplossing met een snelle time-to-value. Het biedt veel voordelen voor snelgroeiende organisaties als Telesuper, met geavanceerde mogelijkheden voor rittenplanning, track-and-trace, het bepalen van verwachte levertijden, mobiele applicaties voor het verzamelen van proof-of-delivery-informatie en uitgebreide opties voor communicatie tussen chauffeurs en planners. Planners hebben met de overzichtelijke visuele userinterface meer inzicht in, en controle over dagelijkse routes van chauffeurs. Daarnaast kunnen zij hiermee de gehele dag door de status van de leveringen volgen en wijzigen. Doordat de oplossing in de cloud wordt aangeboden, ontlast deze de IT-afdeling van het beheer en onderhoud van de IT-infrastructuur en software-updates.

“Bijdragen aan het realiseren van de e-commercegroeiplannen en aan het kostenefficiënter en klantgerichter opereren van Telesuper, is precies waar Descartes voor staat”, zegt Paul Simon Thomas, Senior Vice-President of Sales voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika van Descartes. “Steeds meer toonaangevende retailers over de gehele wereld vertrouwen op onze software om ze te helpen bij innovatieve routeplanning en mobiele oplossingen om de koop- en leverervaring van hun klanten te transformeren en te differentiëren.”

Over Telesuper
Telesuper is een toonaangevend en snelgroeiend e-commercedetailhandelsbedrijf in Nederland. De organisatie levert (voornamelijk vers)producten aan kantoren en gezondheidszorg- en kinderopvangorganisaties door het gehele land. Het bedrijf richt zich op honderd procent leveringsservice en klanttevredenheid. Meer informatie is te vinden op www.telesuper.nl.

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand, SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, en van de prestaties en zekerheid voor ondernemingen, waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloud-based oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com. Volg ons op LinkedIn en Twitter voor de meest recente informatie.

Progress Communications
Allard Rustenhoven / Corinna Peekel