Datum: (321 dagen oud)

Connected kassa is koppel- en datacentrum voor onderneming

Ondernemer die wil overleven kan niet meer zonder professioneel afrekensysteem

Breukelen, 3 januari 2017 – Bijna iedere consument is in 2017 volledig connected, maar het mkb blijft nog achter. Het merendeel van de mkb-ondernemers (60%) heeft namelijk nog een eenvoudig afrekensysteem, een zogeheten kasregister. Dit blijkt uit onderzoek van de Stichting Betrouwbare Afrekensystemen (SBA), dat samen met CheckOut.nl is uitgevoerd. Daarmee loopt het mkb niet in de pas met de consument. Die is inmiddels de hele dag door verbonden en verwacht in een retail- of horecazaak op dezelfde manier bediend worden als online, aldus onderzoek van online kassa-aanbieder

Bijna de helft (48%) van de consumenten vindt dat in een restaurant een online kassasysteem (met mobiele pin) niet mag ontbreken. Dit blijkt uit onderzoek van Kienonderzoek in opdracht van Cashr onder ruim 500 consumenten. In winkels (45%), supermarkten (40%) en cafés (22%) is zo’n kassasysteem steeds meer gewenst. Dat geldt ook evenementen en festivals (26%). De online kassa moet koppelen met alle apparaten die de consument op zak heeft. De connected consument is continu online met smartphone, tablet of laptop – om bijvoorbeeld informatie op te zoeken, te communiceren of prijsvergelijkingen te maken. En dat gebeurt niet alleen thuis en op kantoor, maar ook onderweg.

Data voor ondernemer goud waard
Uit het onderzoek van SBA blijkt bovendien dat de afrekenfunctie van online kassasystemen niet meer het allerbelangrijkste is voor de ondernemer. Het kassasysteem wordt steeds meer een bedrijfsautomatiseringssysteem met informatie die vaker in de cloud wordt opgeslagen. Hier komen alle processen en data samen. Doordat veel ondernemers ook steeds meer online verkopen, worden de bedrijfsprocessen complexer. Daarom hebben ze baat bij de stuurinformatie en koppelingen die een online kassa biedt.

Volgens SBA kijken veel ondernemers bij de aankoop van een kassa vooral naar de prijs. Ze realiseren zich onvoldoende dat de functie en waarde van hun bedrijf groter wordt naarmate er meer data wordt verzameld en deze op een goede manier wordt ontsloten. Hun bedrijf krijgt bij een eventuele verkoop extra waarde dankzij deze nuttige data. Een goed afrekensysteem ondersteunt de ondernemer bovendien op het gebied van bijvoorbeeld de bewaarplicht (7 jaar), voldoen aan privacywetgeving rondom klantgegevens, betrouwbare opslag van transactiegegevens, managementinformatie en rapportages.

Cloud
Om dezelfde informatie op alle plekken en door diverse partijen in de keten benaderbaar te maken, is cloudopslag een logische oplossing. Gegevens in de cloud moeten echter wel zorgvuldig beschermd, bewaard en ontsloten worden. De betere computerkassa’s van nu ondersteunen ondernemers hierbij. Kassaleveranciers moeten dan wel zorgen voor de noodzakelijke koppelingen vanuit de kassa naar apparaten, andere software of bestanden van de ondernemer of ketenpartners, randapparatuur et cetera, zonder securitygevaren door databeveiliging. Cashr loopt hierin voorop met zijn honderd procent online kassa’s. Kijk voor meer informatie op www.cashr.nl/waarom-cashr/voordelen-van-een-online-kassa.

Over Cashr
Cashr is een gebruiksvriendelijke en professionele kassa app voor winkels en horecaondernemingen. De Cashr app is gratis te downloaden op iOS en Android smartphones en tablets en te gebruiken in combinatie met de Cashr online backoffice. Voor het gebruik van Cashr betalen klanten een flexibel bedrag per maand dat is gebaseerd op het aantal kassabonnen dat wordt afgerekend. Er is een gratis abonnement waarmee maximaal 20 kassabonnen per maand kunnen worden afgerekend: de ideale manier om Cashr uit te proberen. Meer informatie op www.cashr.nl

Reeleezee voor ondernemers
Reeleezee is in 2001 opgericht door Wilko Stronks en Jan Jacobs. De missie is om een nieuwe online generatie boekhoudsoftware te ontwikkelen waarvan functionaliteit en gebruiksgemak volledig is afgestemd op het mkb. Volgens de voorloper in online boekhouden moet boekhouden begrijpelijk, gemakkelijk en betaalbaar zijn. Zowel voor mkb’ers als voor zzp’ers, ongeacht het type bedrijf. Met de boekhoudsoftware van Reeleezee beschikken ondernemers online over hun administratie en alle benodigde administratiefuncties. Ze kunnen tegelijkertijd eenvoudig en efficiënt samenwerken met hun accountant. Werken met de gebruiksvriendelijke software van Reeleezee biedt organisaties 24/7 toegang vanaf elke locatie, zonder investeringskosten vooraf, gratis ondersteuning van de helpdesk en de zekerheid van een Zeker Online gecertificeerde leverancier. Bij Reeleezee in Breukelen ondersteunen 65 medewerkers 40.000 online administraties en meer dan 120.000 gebruikers. Het hoofdkantoor is in Breukelen, daarnaast zijn er vestigingen in India en Turkije. Voor meer informatie zie: www.reeleezee.com