Datum: (353 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

Equiniti KYC Solutions in top internationale Fintech

Equiniti KYC Solutions is voor het eerst opgenomen in de RiskTech 100®. Deze index brengt meer dan 1.500 bedrijven in kaart die techniek inzetten voor risicomanagement. De Amsterdammers komen binnen op plek 87 en verdubbelen daarmee de Nederlandse aanwezigheid op de lijst. Equiniti KYC Solutions kan op alle fronten mee met wereldspelers als Oracle, Pega, IBM en Moody’s Analytics. Er is gekeken naar functionaliteit, technologie, strategie, klanttevredenheid, marktaanwezigheid en innovatie.

Patrick Ryan, MD van Equiniti KYC Solutions: “We zijn erg blij met deze waardering. Om onze klanten de best mogelijke dienstverlening te bieden blijven we investeren in vernieuwende technieken. We werken in meer dan honderd landen voor grote bedrijven en toonaangevende financiële instellingen, zoals Rabobank, ABN Amro en de Bank of Ireland. Zij verwachten dienstverlening op het allerhoogste niveau .”

Regelgeving voortdurend aan verandering onderhevig
Volgens Ryan zal er in de nabije toekomst nog nauwer worden samengewerkt tussen banken en fintech. “Internationaal worden steeds strengere eisen gesteld aan financiële dienstverlening. In de strijd tegen corruptie en witwassen is dat van groot belang. De meeste grote financiële spelers hebben hun beleid ten aanzien van Know Your Customer de afgelopen jaren daarom drastisch omgegooid. Het samenspel tussen menselijk inzicht en de meest geavanceerde dataverwerkingstechnieken is daarbij essentieel’’, aldus Ryan.

Verwachtingen voor 2017
Het komende jaar verwacht Equiniti KYC Solutions een grote sprong in de ranking te maken. De Amsterdammers zullen dankzij verschillende early adoption programma’s goed scoren op de vijf kernpunten die door Chartis als basis voor verdere groei zijn aangevoerd:
  1. Cloud gedreven risk & compliance as a service
  2. Big data en NoSQL databasetechnologie, gecombineerd met een versterkte focus op kunstmatige intelligentie en machine learning
  3. Toolkit-gedreven oplossingen met focus op eindgebruikers – interne IT-afdelingen hoeven niet te worden ingeschakeld, verbeterde ‘time to compliance’
  4. Managed service en utility-gedreven aanbod – inzet van Equiniti’s internationale middelen en strategische samenwerkingen
  5. Open source technology stacks en agile architectures

EINDE

Over Equiniti KYC Solutions:
Equiniti KYC Solutions is de meest ervaren aanbieder van Know Your Customer (KYC) technologie en dienstverlening. Het bedrijf helpt organisaties om klanten te verifiëren en binnen te halen. Equiniti KYC Solutions was wereldwijd het eerste bedrijf om een KYC as a service model aan te bieden. Het bedrijf beschikt over ruim acht jaar ervaring met de KYC sector en deep domain kennis. Equiniti KYC Solutions werkt al jaren met toonaangevende financiële instellingen en banken vanuit heel Europa. De snelle, slimme en kosteneffectieve aanpak zorgt voor een grote mate van klanttevredenheid.