Datum: (406 dagen oud)
PR: Pride PR

NETGEAR introduceert nieuwe Arlo Pro Smart Home beveiligingscamera

Gouda, 12 oktober 2016 - NETGEAR introduceert de Arlo Pro Wire-Free HD Security Camera (VMS4X30), een veelzijdige smart home beveiligingscamera. De Arlo Pro werkt met herlaadbare batterijen en beschikt over tweeweg-audio. Deze nieuwe toevoeging aan de Arlo-serie is de eerste weerbestendige, draadloze HD-beveiligingscamera met 130 graden zicht.

Door het compacte design neemt de Arlo Pro weinig ruimte in, waardoor de camera gemakkelijk overal kan worden geplaatst, zowel binnen- als buitenshuis. Met de nieuwe tweeweg-audio horen gebruikers alles wat er in huis gebeurt, maar kunnen ze ook terugpraten tegen kinderen, of inbrekers schrik aanjagen. Meldingen van beweging en de nieuwe slimme sirene helpen daar ook tegen. Innovaties in draadloze video, nachtzicht, bewegingsdetectie en updates voor de app zorgen voor een algehele betere gebruikerservaring.

“Arlo Pro is het resultaat van onze focus op de meest innovatieve, intelligente en gebruiksvriendelijke beveiligingsoplossingen voor het MKB en thuisgebruikers,” zegt Pat Collins, senior vice president of Arlo products bij NETGEAR. “Met de draadloze camera’s beschikken gebruikers over een eenvoudige en krachtige manier om hun huis of kantoor in de gaten te houden. Door de nieuwe toevoegingen is Arlo Pro de beste manier om persoonlijke eigendommen te beschermen.”

Technische eigenschappen van de Arlo Pro:
  • Draadloos door oplaadbare batterijen: Arlo Pro is voorzien van een lithium-ion herlaadbare batterij die zowel in de camera als via het optionele laadstation kan worden opgeladen. Mocht de camera in de buurt van een stopcontact worden geplaatst, dan kan deze ook daarop worden aangesloten;
  • 130 graden HD-beeld: de Arlo Pro biedt de wijdste kijkhoek van alle draadloze camera’s en helder HD-beeld;
  • Praat en luister: Arlo Pro beschikt over tweeweg-audio, dus kunnen gebruikers zowel luisteren als praten via de camera;
  • Innovatieve nachtzichttechnologie: de nieuwe RGB-IR nachtzichttechnologie zorgt voor video met hoge resolutie, ook in totale duisternis. RGB-IR verlicht het beeld, dat daardoor zowel aan de randen als in de verte gedetailleerder wordt;
  • Krachtige infrarood bewegingssensor: de passieve infrarood bewegingssensor detecteert bewegingen tot een afstand van ruim 7 meter. Van elke tweede beweging stuurt de Arlo meldingen naar de telefoon van de gebruiker;
  • Nieuwe appfunctionaliteiten en Apple TV: appupdates zorgen voor een meer geoptimaliseerde en gebruiksvriendelijke ervaring. Met Smart Arm/Disarm is de Arlo in te schakelen op basis van schema’s of de locatie van de gebruiker. Ook is de app te gebruiken op Apple TV. Daarnaast kan Arlo worden verbonden met andere smart home devices via bijvoorbeeld IFTTT en Samsung SmartThings®.
  • Smart Motion Recognition: wordt later dit jaar geïntroduceerd en maakt gebruik van machine learning en de cloud om de manier waarop Arlo opneemt en bewegingen meldt, te verbeteren. Daardoor neemt Arlo alleen de zaken op die aandacht verdienen en bijvoorbeeld niet rondlopende huisdieren.
  • Slimme inbraakpreventie met Smart Siren: De nieuwe, extreem luide sirene met een volume van meer dan 100 decibel helpt om inbrekers af te schrikken. Deze kan via de app worden ingeschakeld, maar ook automatisch wanneer Arlo beweging detecteert.
  • Gratis zeven dagen cloudopslag: met Arlo’s gratis cloudopslag worden opnames altijd zeven dagen bewaard. Met een maandabonnement kunnen gebruikers tot 5 camera’s aansluiten.
  • Uitwisselbaar: Arlo Wire-Free en Arlo Pro Wire-Free zijn uitwisselbaar.

Prijzen en beschikbaarheid
De nieuwe Arlo Pro is beschikbaar bij zowel geautoriseerde NETGEAR-partners als via andere verkoopkanalen. Een adviesprijs is op verzoek beschikbaar.

Arlo Pro Accessoires
Accessoires worden los verkocht en werken alleen met de Arlo Pro-camera.
  • Arlo Pro Charging Station (VMA4400C)
    Met het Arlo Pro Charging Station kunnen twee batterijen tegelijk worden opgeladen.

• Arlo Pro Rechargeable Battery (VMA4400)
    Met een extra accu hoeft de camera nooit uit te staan wanneer de andere batterij wordt opgeladen.

• Arlo Pro Skins (VMA4200B)
    Deze lichtgewicht siliconenhoes beschermt de Arlo Pro nog beter tegen weersomstandigheden en doet deze volledig opgaan in de omgeving.
Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.
©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained.