Datum: (413 dagen oud)
PR: The Communication Force

Episerver wederom benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Web Content Management

Verbeterde positie in leiderskwadrant op basis van vermogen tot uitvoer en volledigheid van de visie

Haarlem, 4 oktober 2016 Episerver, wereldwijd leverancier van één cloudplatform om digitale content, commerce en marketing slim te managen, wordt door onderzoeksbureau Gartner in het leiderskwadrant geplaatst van de Magic Quadrant voor Web Content Management (WCM). Gartner benoemt Episerver voor het tweede opeenvolgende jaar als één van de leiders, waarbij Episerver dit jaar op de vierde plaats komt op basis van vermogen tot uitvoer en volledigheid van de visie.

Episerver werd samen met 17 andere leveranciers beoordeeld voor de Magic Quadrant van Gartner. De Episerver Digital Experience Cloud, die wordt geprezen voor zowel de volwassen WCM- als commercefunctionaliteiten, is een end-to-end platform-as-a-service (PaaS) voor digitale marketeers, contentmanagers en verkopers. Zij zetten het platform in om eenvoudig slimme, digitale ervaringen te creëren, managen en personaliseren. De geavanceerde WCM- en digital commerce functionaliteiten worden ondersteund door machine-learning algoritmes en op websitegedrag gebaseerde zoekfunctionaliteiten.

Volgens Gartner is één van de kenmerken van een leider de grote tevreden klantgroep, relatief gezien in de grootte van de markt, en hoge zichtbaarheid in de markt. Episerver ondersteunt inmiddels 8.800 digitale leiders in 30 landen, die worden bediend door een netwerk van meer dan 800 partners. Leiders bieden daarbij volwassen oplossingen die tegemoet komen aan een brede marktvraag. Ze focussen en investeren in oplossingen die de markt gaan leiden en zelfs gaan sturen. Wil je weten hoe de markt zich gaat ontwikkelen, dan moet je volgens Gartner naar de leiders uit het kwadrant kijken. De grootte en de financiële kracht stelt leiders overigens ook in staat om levensvatbaar te blijven in een uitdagend economisch klimaat1.

‘Episerver biedt rijke en super productieve WCM-functionaliteiten in de Digital Experience Cloud, die collaboratief management van content en digital commerce voor zowel marketeers en verkopers stroomlijnt’, vertelt Jeroen Staehle, Marketing Manager Mainland Europe bij Episerver. ‘Nu we ons platform uitbreiden, zien we onze visie over hoe toekomstige meeslepende digitale ervaringen eruit zouden moeten zien tot leven komen. Ons doel is om onze klanten en partners te voorzien van de meest krachtige WCM-tools die vandaag de dag beschikbaar zijn. Gartner’s erkenning van Episerver als een leider op dat gebied is een bekrachtiging van onze visie.’

Episerver heeft zijn productaanbod dit jaar uitgebreid met voorspellende en aanpassende analytics om digitale marketeers te helpen met het targeten van anonieme, geaggregeerde persona’s, personificatie van bezoekers en één-op-één betrokkenheid. Episerver is overigens eerder dit jaar in de Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce opgenomen, waar de sterke combinatie van WCM en commerce capaciteiten werd geprezen.

Gartner voert diep, marktspecifiek onderzoek uit en ontwerpt grafische visualisaties en evaluatiecriteria om de relatieve prestaties van bedrijven af te zetten tegen Gartner’s marktinzicht. Wilt u het ‘Gartner 2016: Magic Quadrant voor Web Content Management’ onderzoeksrapport lezen, download dan een hier kopie.

Over de Gartner Magic Quadrant
Magic Quadrants bieden een grafische competitieve positionering en visuele snapshots van de richting, volwassenheid en participanten van de markt. De Magic Quadrants laten de markt zien door gebruik te maken van een tweedimensionale matrix die leveranciers evalueert op basis van volledigheid van de visie en vermogen tot uitvoer.

Gartner onderschrijft geen enkele leverancier, producten en services die worden getoond in zijn onderzoekspublicaties en geeft geen advies aan technologiegebruikers om alleen die leveranciers te kiezen die het hoogst gewaardeerd worden of met andere aanduidingen worden genoemd. Gartner’s onderzoekspublicaties bestaan uit de opinies van Gartner’s onderzoeksorganisatie en moeten niet gezien worden als feiten. Gartner verwerpt enige garanties, uitgesproken of geïmpliceerd, met respect tot dit onderzoek, inclusief enige garanties van verkoopbaarheid en fitheid voor een specifiek doel.

1How Markets and Vendors Are Evaluated in Gartner Magic Quadrants” door David Black en Julie Thomas, Gartner, Inc., 22 juli 2016.

Over Episerver
Episerver verbindt e-commerce en digital marketing om bedrijven te helpen met het creëren van unieke klantervaringen en meetbare resultaten. Door content, e-commerce en multichannel marketing functionaliteiten in de Digital Experience Cloud™ te combineren, werkt Episerver voor de hele klantcyclus van online bedrijven; van intelligente optimalisatie en lead generatie door conversie en herhaalde verkoop op een gebruiksvriendelijke en snelle manier.Ondersteund door een innovatief netwerk met 880 partners in meer dan 30 landen helpt Episerver 8.800 digitale leiders om ontwrichtende, transformationele strategieën te omarmen, zodat bedrijven uitstekende ervaringen kunnen leveren, ongeacht het kanaal waar ze klanten willen betrekken. Episerver is opgericht in 1994 en heeft inmiddels kantoren in de Verenigde Staten, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Nederland, Zuid-Afrika, Australië, Spanje, de Arabische Emiraten en Groot-Brittannië. Meer informatie: www.episerver.nl.

Noot voor redacties:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen.

Contactgegevens:

Episerver