Datum: (418 dagen oud)

HP Inkjet Printers – Beveiligings Toepassingen Beïnvloeden het gebruik van Niet-HP Cartridges

Dit document is van toepassing op de OfficeJet printers welke gebruik maken van inkjet cartridges 934/935, Officejet Pro printers welke gebruik maken van inkjet cartridges 950/951 en Officejet ProX printers welke gebruik maken van inkjet cartridges 970/971.

Recente mediaberichten suggereren dat een nieuwe firmware update ervoor zorgt dat het gebruik van nagevulde en geherfabriceerde cartridges in HP printers geblokkeerd wordt.  Klanten kunnen mogelijk voor dit euvel contact opnemen en hier vragen over stellen.

HP verbetert voortdurend de veiligheid van haar producten en klanten. Vanaf 2015 heeft HP updates geïmplementeerd aan de firmware gerelateerd aan de security chip in de HP OfficeJet, OfficeJet Pro en OfficeJet Pro X printers, die de veilige communicatie tussen cartridge en printer onderhoudt. HP heeft deze veiligheidsaanpassingen gedaan om onze innovaties en intellectuele eigendom te beschermen. Deze printers werken overigens nog steeds met ‘refilled’ of ‘remanufactured’ cartridges die beschikken over een originele HP security chip. Andere cartridges werken mogelijkerwijs niet. In veel gevallen waren deze veranderingen voorgeinstalleerd in de HP printer en in sommige gevallen geinstalleerd als onderdeel van een printer firmware update.

About HP Inc.
HP Inc. creates technology that makes life better for everyone, everywhere. Through our portfolio of printers, PCs, mobile devices, solutions, and services, we engineer experiences that amaze. More information about HP Inc. is available at http://www.hp.com.

© 2016 HP Inc. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP Inc. products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP Inc. shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.