Datum: (443 dagen oud)

Outsourcing Hub haalt groeikapitaal op

Eerste investeringsronde succesvol afgerond

Amsterdam, 1 september 2016 – Outsourcing Hub, het platform voor ICT-outsourcing matching en selectie, maakt vandaag bekend dat het een investering heeft gekregen om het platform nog sneller te kunnen uitbouwen. Het nu vrijgekomen kapitaal zal met name gebruikt worden voor softwareontwikkeling, sales en business development.

Henk Pater, CEO/Founder van Outsourcing Hub is blij met de kapitaalinjectie van de investeerders. “Tot nu toe hebben we alles op eigen kracht gedaan en zijn we de eerste anderhalf jaar sinds de oprichting prima doorgekomen, als lean start-up. Zo zijn we gegroeid van 36 naar ruim 80 aangesloten IT Service Providers, wordt het platform voor steeds meer outsourcingtrajecten ingezet en maken tientallen Sourcing Adviseurs al gebruik van de Hub. Maar nu is het tijd om de turbo aan te gaan zetten.”

Outsourcing Hub is namelijk klaar voor de volgende fase. Pater: “Om nog sneller te groeien en nog meer bedrijven en organisaties te ondersteunen bij het vinden van de best passende ICT-partijen, hebben we simpelweg geld nodig. We zijn dus erg blij met deze investering.”

Het grootste deel van de investering zal worden gebruikt voor softwareontwikkeling van het platform, daarnaast wordt ook het budget voor Sales en Business Development verder uitgebreid.

Henk Pater: “We hebben inmiddels ruimschoots bewezen dat Outsourcing Hub een behoefte opvult van zowel providers, alsook uitbesteders en hun adviseurs. De focus ligt nu op verdere groei en we analyseren diverse groeistrategieën. Eerst in Nederland, maar samen met de investeerders zijn we ook al naar de volgende stappen aan het kijken.”

De investeerders, die op de achtergrond wensen te blijven, hebben jarenlange ervaring in de ICT-wereld en werken vaak samen. In deze eerste investeringsronde verwerven ze een aandelenpakket van 10% in de B.V. Over de hoogte van de investering worden geen mededelingen gedaan.

Over Outsourcing Hub
Outsourcing Hub is een onafhankelijk online platform voor ICT service providers, uitbesteders en hun adviseurs. Met behulp van zelfontwikkelde algoritmes brengt Outsourcing Hub vraag en aanbod in de ICT-sector op slimme wijze bij elkaar. Door deze unieke benadering wordt zowel het risico op mismatches tussen vraag en aanbod als het missen van goede matches geminimaliseerd. Het platform is in 2015 opgericht en in minder dan 18 maanden zijn meer dan 80 ICT Service Providers, 6 Knowledge Partners en ruim 20 Sourcing Adviseurs aangesloten bij Outsourcing Hub, waarmee het de grootste, meest actuele database met providerdata is van Nederland. Website: www.outsourcinghub.nl.

Meer informatie (niet voor publicatie):

Henk Pater, CEO/Founder
Telefoon: 020-771 2337 / 06-46328241