Datum: (457 dagen oud)

Amsterdams KYCnet overgenomen door Europese grootmacht

Innovatieve FinTech gaf de doorslag

Amsterdam, 16 augustus – Het Amsterdamse KYCnet is overgenomen door Equiniti Group. KYCnet is wereldwijd het eerste FinTech bedrijf dat Know Your Customer technologie (KYC) als een service aanbiedt. Dankzij de combinatie van een menselijke screening en de nieuwste technieken kunnen grote banken en verzekeraars in een handomdraai nieuwe klanten verifiëren, waardoor tijd, geld en moeite bespaard wordt. Na de overname gaat KYCnet door als Equiniti KYC Solutions, waarmee het toegang krijgt tot het gehele Europese klantbestand van Equiniti.

Patrick Ryan, CEO van het nieuwe Equiniti KYC Solutions, stelt dat de aansluiting bij de Equiniti Group veel voordelen met zich meebrengt voor bestaande en toekomstige klanten van KYCnet. “De reputatie, omvang, het ervaren team en de global sourcing mogelijkheden van Equiniti zullen ons in staat stellen om beter te voldoen aan de steeds veranderende eisen van onze klanten.” Equiniti Group verwerkt jaarlijks ruim £90 miljard aan betalingen en brengt met zijn online platformen vooruitstrevende FinTech naar miljoenen gebruikers. KYCnet brengt ruim acht jaar ervaring met KYC in. Het bedrijf is de afgelopen jaren snel gegroeid en rekent de grootste banken tot zijn klantbestand. De verwachting is dat het team van Equiniti KYC Solutions door de samenwerking zal kunnen uitbreiden van de huidige 65 naar zo’n 120 professionals in Amsterdam.

Versnelde groei voor Amsterdammers
Veel bedrijven hebben hun beleid ten aanzien van KYC de laatste jaren drastisch moeten omgooien. Dat komt omdat er internationaal steeds strengere eisen worden gesteld aan financiële dienstverlening, met alsmaar complexere regelgeving als gevolg. Equiniti rekent de grootste Britse banken tot zijn klantbestand en heeft met KYCnet een strategische aankoop voor de toekomst gedaan. Om aan de dringende marktvraag te voldoen wordt de gezamenlijke kennis na de overname in het nieuwe Equiniti KYC Solutions samengebracht. Het bedrijf krijgt hiermee de kans om het klantbestand versneld uit te bouwen.

Wereldwijde primeur met KYC as a service
Zowel Equiniti als KYCnet zetten al jaren vol in op intelligente en door technologie gedreven oplossingen. Met KYC-tech as a service zorgde KYCnet zelfs voor een wereldwijde primeur. De geavanceerde cloudtechnologie is ontwikkeld voor en door KYC professionals. Guy Wakeley, directeur van Equiniti, is dan ook verheugd over de aankoop: “KYCnet is een innovatief FinTech bedrijf dat onze klanten onder de vlag van Equiniti KYC Solutions gaat helpen met het reduceren van de risico’s als gevolg van toenemend toezicht en het verbeteren van operationele efficiëntie.”

Equiniti KYC Solutions positioneert zich hiermee als ideale FinTech partner voor klanten uit de financiële sector die moeite hebben met de implementatie van KYC. Het bedrijf is wereldwijd de eerste om zowel in de cloud als on-premise KYC aan te leveren. Volgens Wakeley hebben bestaande klanten al meermaals geïnformeerd naar de nieuwe KYC-diensten. “En dat niet alleen. Equiniti KYC Solutions biedt ook nog eens uitstekende cross-selling mogelijkheden. Dit is een goed voorbeeld van de vooruitgang die we beogen.”

EINDE

Dit bericht is ook online te vinden

Over Equiniti:
Equiniti is de toonaangevende dienstverlener op het gebied van finance, administratie en tech. Klanten van Equiniti kunnen vertrouwen op buitengewoon precieze, flexibele en effectieve oplossingen, die onmisbaar zijn in een wereld waar regelgeving, conformiteit en complexiteit blijven toenemen. Equiniti zorgt met zijn intelligente en door technologie gedreven aanpak dat complexe bezigheden van bedrijven en personen zo simpel mogelijk worden.

Over KYCnet:
KYCnet is een ervaren aanbieder van Know Your Customer (KYC) technologie en dienstverlening. Het bedrijf helpt organisaties om klanten te verifiëren en binnen te halen. KYC Passport is het belangrijkste product van KYCnet. Dit is een enterprise workflow managementplatform waarmee retail en B2B klanten kunnen worden geverifieerd en binnengehaald. KYCnet was wereldwijd het eerste bedrijf om een KYC as a service model aan te bieden. Daarnaast beschikt het bedrijf over ruim acht jaar ervaring met de KYC sector, deep domain kennis en werkt het al jaren met toonaangevende financiële instellingen en banken vanuit heel Europa. De snelle, slimme en kosteneffectieve aanpak zorgt voor een grote mate van klanttevredenheid.

Voor meer informatie:

Equiniti KYC Solutions