Datum: (467 dagen oud)
PR: Franssen Communicatie

STANLEY Healthcare en InterSystems brengen IoT applicaties naar zorgsector

InterSystems interoperabiliteitsplatform zorgt voor integratie met STANLEY Healthcare’s RTLS ’Patient Flow and Staff Workflow’ systemen

WALTHAM/ CAMBRIDGE (VS), augustus 2016 STANLEY Healthcare, een marktleider in het lokaliseren en analyseren van patiënten, behandelaars en apparatuur en InterSystems,  mondiaal toonaangevend in zorginformatietechnologie, gaan samen Internet of Things (IoT) applicaties voor de zorgmarkt ontwikkelen.

IoT technologie heeft veel te bieden als het gaat om het verhogen van de efficiency in de zorg en het vergroten van de dienstbaarheid naar de patiënt. STANLEY Healthcare’s AeroScout® Real-Time Location System (RTLS) platform is gebaseerd op de fundamentele techniek achter IoT en biedt  een ziekenhuis actuele data over de status van patiënten, ziekenhuismedewerkers en de locatie waar zij zich bevinden. Ook  apparatuur laat zich via het platform lokaliseren. Door de combinatie met InterSystems integratie platform kunnen ziekenhuizen met de plaats- en tijdgebonden data van RTLS  hun bedrijfsvoering optimaliseren dankzij meer inzicht in de doorstroom van patiënten en werkstroom aansturing voor het ziekenhuispersoneel ,

Ziekenhuizen investeren in software waarmee ze complexe klinische workflows kunnen beheren en de interactie tussen systemen met informatie over patiënten, personeel en voorzieningen verbeteren. Daarvoor zijn nieuwe applicaties nodig waarin real-time locatie data nauw is verbonden met klinische data. STANLEY Healthcare vertrouwt op het InterSystems platform voor de cruciale integratie tussen elektronische medische dossiers (Electronic Medical Record, afgekort EMR) en systemen die de toegang tot de bestanden regelen door middel van LDAP-voorzieningen (lightweight directory access protocol). Automatisering van de ziekenhuisprocessen via geïntegreerde  EMR en RTLS toepassingen elimineert het dubbel ingeven van data en verlaagt de kans op menselijke fouten.

InterSystems ontwikkelt  oplossingen  zoals het InterSystems HealthShare® platform, waarmee behandelaars data kunnen vergaren, delen, analyseren en op basis daarvan handelen. De klanten van InterSystems zijn toonaangevende ziekenhuizen, nationale instellingen die zorgnetwerken exploiteren, fabrikanten van medische apparaten, medische  laboratoria en andere organisaties die wereldwijd de zorg op zich nemen van honderden miljoenen patiënten. InterSystems enterprise service bus (ESB) technologie maakt het mogelijk om snelle en betrouwbare koppelingen te maken voor het integreren van uiteenlopende zorgapplicaties  op basis van standard protocollen voor data uitwisseling en berichtenverkeer.

Dankzij de EMR integratie verlopen de procedures rondom de opname, mutatie en ontslag van patiënten automatisch via AeroScout en worden RTLS badges aangemaakt op het moment dat patiënten zich aanmelden bij het ziekenhuis. De patiëntgegevens zijn binnen RTLS altijd actueel. Ze zijn verder verrijkt met locatie data, met  demografische en klinische gegevens en met data waarin alle stappen van het behandeltraject van een patiënt in een ziekenhuis zijn vastgelegd  (inclusief behandelaars, kamertoewijzing, gepland versus actuele bezoektijden). Door het aanbrengen van samenhang in al die gegevens  zorgt  AeroScout voor het automatiseren van  de verwerkingsprocessen en verbetert de dienstverlening naar de patiënten, terwijl de ziekenhuisbronnen (behandelaars en voorzieningen) beter worden benut.

Gelijktijdig zorgt de integratie tussen AeroScout solution en het LDAP systeem van een ziekenhuis voor het automatisch muteren van de informatie over de ziekenhuismedewerkers.  De instellingen  beschikken dus altijd over een actuele lijst van hun personeel binnen de roosterapplicaties, de workflow toepassingen, taak ondersteunende systemen en de controlesystemen van de hygiëne afdeling.

Over STANLEY Healthcare
STANLEY Healthcare biedt meer dan 5,000 ziekenhuizen en 12,000 instellingen voor langdurige zorg  IT-voorzieningen op het gebied van beveiliging, bewaking en operationele efficiency. De reeks STANLEY Healthcare oplossingen zorgen ervoor dat instellingen kunnen excelleren in vijf voor de zorg relevante aandachtsgebieden: patiëntveiligheid, beveiliging & bescherming, milieubewaking, klinische behandeling & workflow en logistiek & vastgoedbeheer. Aanvullend op de systemen levert de onderneming adviesdiensten, opleidingen, alsmede implementatie- en integratiediensten. STANLEY Healthcare maakt deel uit van Stanley Black & Decker, Inc. Voor meer informatie, bezoek stanleyhealthcare.com.

Over InterSystems
InterSystems levert de informatie machine achter diverse mondiaal zeer belangrijke applicaties in de medische sector, de financiële wereld,  de overheid en bij andere organisaties waar de zorg voor menselijk leven en levensonderhoud een rol speelt.  InterSystems is een leverancier van strategische technologie sedert 1978.  Het bedrijf is in privé handen,  heeft het hoofdkantoor in Cambridge in de Amerikaanse staat Massachusetts en wereldwijd diverse vestigingen. De softwareproducten worden dagelijks toegepast door miljoenen mensen in meer dan 100 landen.

Meer informatie is te vinden op www.intersystemsbenelux.com of te verkrijgen bij:

David Majster
Marketing Manager Benelux & France InterSystems Benelux BV
Tel.+32-(0)2-464.97.28 / Mobile +32-(0)475-27.28.