Datum: (467 dagen oud)

FH-Holding live met social intranet eConnect Today in Office 365

FH-Holding, onderdeel van de EXA Holding en leverancier van trucks en truckonderdelen, is live met het social intranet eConnect Today van ETTU. Dit sterk groeiende familiebedrijf met ruim 600 medewerkers heeft voor ETTU en eConnect Today gekozen als strategisch SharePoint en Office 365 partner.

FH-Holding is de overkoepelende organisatie van verschillende zelfstandige bedrijven gericht op de behoeften van de transportondernemer. Denk bijvoorbeeld aan de verkoop, verhuur en lease van nieuwe en tweedehands trucks, verkoop van truckonderdelen, wagenparkbeheer en de levering van trucks voor mijnbouw.

FH-Holding werkte voorheen met een intranet binnen het ERP-systeem. Binnen dit intranet werden alleen documenten gedeeld, maar elke vorm van interactie ontbrak. FH-Holding ziet in SharePoint een strategisch platform om de uitwisseling van kennis en informatie te faciliteren. FH-Holding zocht daarom een Microsoft Partner voor de implementatie van een interactief intranet op basis van SharePoint Online (Office 365). Het nieuwe intranet vormt hierbij de startplek voor alle applicaties van de organisatie.

Jochem Weren, Business Consultant bij FH-Holding: “Wij waren op zoek naar een sociaal, modern intranet. Omdat onze wensen vrij standaard waren en we het wiel niet opnieuw wilden uitvinden, waren we op zoek naar een product in SharePoint. Maar behalve een standaardproduct zochten we vooral een partner die transparantie, eerlijk advies en een persoonlijke aanpak hoog in het vaandel heeft staan, zodat we weten waar we aan toe zijn. Onze keuze viel toen op ETTU. Het sociale aspect in eConnect Today spreekt ons erg aan. Wij komen uit een situatie waarbij nieuws via de mail of via ons maandblad werd gedeeld. Met eConnect Today is er zowel ruimte voor nieuwsberichten als voor informele berichten via Yammer.”

Omdat het sociale element in het intranet nieuw is voor FH-Holding heeft de organisatie veel aandacht besteed aan implementatie en adoptie. Het intranet van FH-Holding wordt daarom gefaseerde uitgerold over de verschillende vestigingen. Uiteindelijk gaan alle 600 medewerkers, verspreid over 12 locaties in Nederland en Duitsland, met het nieuwe intranet werken.

“Vanaf 1 juni 2016 werken de afdelingen IT, Business Control, Personeelszaken en Communicatie & PR met eConnect Today. Later dit jaar volgen de overige afdelingen en onze Nederlandse werkplaatsen. Uiteindelijk gaan in 2017 ook onze Duitse vestigingen aan de slag met het intranet eConnect Today,” aldus Jochem Weren.

Samen met ETTU gaat FH-Holding de functionaliteiten van SharePoint verder uitbouwen, waardoor eConnect Today de startplek wordt van de moderne werkplek voor alle medewerkers van FH-Holding. Meer informatie over eConnect Today vind je op http://today.econnect.nl.

Over ETTU
Al meer dan 10 jaar is ETTU dé Microsoft SharePoint en Office 365 partner van Nederland. Samen met onze klanten transformeren wij technologie in zakelijk voordeel. Dit doen we niet alleen door het kiezen van de beste technische oplossing, maar ook met de dienstverlening rondom advies en adoptie. ETTU heeft hierbij zowel technische- als functionele- SharePoint en Office 365 kennis in huis. Dat doen we samen met onze medewerkers en inmiddels bij meer dan 500 opdrachtgevers in een diversiteit aan branches. Klanten van ETTU zijn onder meer ABN AMRO, Haag Wonen, Heineken, Radboudumc, Teijin Aramid en Zilveren Kruis. Zie ook: www.ETTU.nl.

Voor de redactie

ETTU