Datum: (498 dagen oud)
PR: Edelman

BT door Gartner benoemd als 'Leader' in Magic Quadrant voor Hybrid Cloud Hosting Europe 2016

Rapport onderschrijft BT’s aanzienlijke groei in het aanbod van clouddiensten

BT kondigt aan dat het bedrijf door Gartner Inc. als leider is gepositioneerd in het Europese Magic Quadrant voor ‘Managed Hybrid Cloud Hosting’. Voor dit nieuwe rapport evalueerde Gartner dertien bedrijven op basis van zeven criteria op gebied van executie en negen criteria gerelateerd aan de volledigheid van hun visie.

Op basis van het vermogen om de visie daadwerkelijk in de praktijk te brengen, heeft Gartner de hoogste positie toegekend aan de Global Services divisie van BT in het Managed Hybrid Cloud Hosting, Europe, Magic Quadrant.

Volgens het rapport hebben leiders langdurig doorzettingsvermogen in de markt aangetoond, zijn zij in staat bestaande producten met regelmaat te innoveren en bieden zij betrouwbare ‘enterprise-class’ diensten aan. Zij hebben hun technische competenties bewezen en zijn in staat diensten te leveren aan een breed scala van klanten. Bovendien kunnen zij voorzien in diverse gebruikersscenario’s, met zowel opzichzelfstaande als geïntegreerde oplossingen.

Luis Alvarez, CEO, Global Services, zegt: “We zijn trots op de erkenning als ‘leader’ op het gebied van Managed Hybrid Cloud Hosting in Europa. De categorisatie is een voortzetting van onze leiderspositie in het Magic Quadrant voor cloud-enabled hosting, die we drie jaar op rij hebben verkregen. Dit is het resultaat van onze constante verbetering in een markt waarin de concurrentie almaar toeneemt. Ook is het een sterke bevestiging van onze ‘Cloud of Clouds’-portfoliostrategie en versterkt het onze positie als vooraanstaande wereldwijde integrator van clouddiensten. Het rapport dient als referentiepunt voor onze klanten, die op zoek zijn naar betrouwbare partners wanneer zij cloud als een geïntegreerd onderdeel van hun digitale transformatie willen inzetten.”

Het volledige, wereldwijde rapport is via deze link beschikbaar.

-EINDE-

Over Magic Quadrant
Gartner steunt geen leveranciers, producten of diensten die worden weergegeven in zijn onderzoekspublicaties en adviseert technologiegebruikers niet om alleen de leveranciers met de hoogste beoordeling of andere aanduiding te selecteren. Gartner onderzoekpublicaties bestaan uit de meningen van Gartner’s onderzoeksorganisatie en zouden niet als constateringen van feiten opgevat moeten worden. Gartner wijst alle aansprakelijkheid van garanties af, uitgesproken of impliciet, aangaande dit onderzoek, inclusief alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over BT
BT stelt zich ten doel de kracht van communicatie in te zetten voor een betere wereld. BT is één van 's werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen en is actief in 180 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerkgebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan zijn klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband, TV en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT bestaat uit zes klantgerichte divisies: Global Services, Business and Public Sector, Consumer, EE, Wholesale and Ventures, en Openreach.

In het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2016, rapporteerde BT Group een omzet van 19.042 miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 3.029 miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York. Bezoek voor meer informatie over BT: http://www.btplc.com.

Voor meer informatie:

BT