Datum: (660 dagen oud)
PR: En Serio

Juniper Networks breidt de reikwijdte van zijn OpenLab-programma uit

Zes nieuwe OpenLab-locaties geopend voor training en innovatie in netwerktechnologie

Schiphol-Rijk, Amsterdam – 29 juni 2016 – Juniper Networks (NYSE: JNPR), leider in geautomatiseerde, schaalbare en veilige netwerken, maakt bekend dat het de reikwijdte van OpenLab heeft uitgebreid. Het bedrijf heeft zes nieuwe OpenLab-locaties geopend in in Europa, Noord-Amerika en Azië. Klanten, partners, academici en IT-brancheleiders kunnen hier een beroep doen op faciliteiten als trainingsprogramma’s, SDN-sandboxes en mogelijkheden voor het testen van de interoperabiliteit van NFV-oplossingen. Juniper Networks levert op deze manier een bijdrage aan de ontwikkeling van nieuwe automatiserings- en virtualisatietechnologieën en de voorlichting daarover.

De uitbreiding van het programma volgt op het succes van het OpenLab- innovatiecentrum in New Jersey, dat wereldwijde toegang biedt tot fysieke en gevirtualiseerde producten van Juniper Networks. In het innovatiecentrum worden netwerkomgevingen en praktijkscenario’s nagebootst voor het ontwikkelen en testen van netwerkoplossingen op basis van software defined networking (SDN)- en network functions virtualization (NFV)-technologie.

Volgens een wereldwijde enquête onder zakelijke en ICT-besluitvormers die werd gepubliceerd blijkt dat ICT-medewerkers onvoldoende training ontvangen om op de hoogte te blijven van de laatste netwerktechnologie. Bijna de helft (45 procent) van de ondervraagde ICT-besluitvormers is van mening dat hun medewerkers over vijf jaar niet zullen beschikken over de technologische vaardigheden die voor hun taak zijn benodigd. De nieuwe regionale innovatiecentra zullen praktijktraining, workshops en wedstrijden in netwerktechnologie bieden. ICT-managers kunnen zo hun personeel wapenen met de kennis die nodig is voor de nieuwe golf van digitale transformatie.

Het eerste innovatiecentrum opende in 2012 de deuren. Het heeft inmiddels onderdak geboden aan diverse branche- en partnerevenementen. Er vonden meer dan 150 trainingssessies op het gebied van netwerktechnologie en het programmeren van netwerken plaats en zes SDN-hackathons die Juniper Networks samen met klanten organiseerde en waaraan studenten van 17 universiteiten aan deelnamen. Deze programma’s stimuleren innovatie en samenwerking door universitair toptalent zij aan zij te laten werken met de klanten en technologische experts van Juniper om praktische problemen rond netwerkautomatisering en SDN op te lossen.

Door het uitbreiden van de beschikbaarheid van OpenLab-expertise en –faciliteiten biedt Juniper Networks huidige en toekomstige marktleiders toegang tot de training en praktijkervaring die nodig zijn om de ontwikkelingen op het gebied van netwerktechnologie bij te houden.

Belangrijkste nieuwsfeiten:
  • Wereldwijde uitbreiding: Juniper Networks biedt OpenLab-faciliteiten aan in zeven locaties: Sunnyvale (Californië), Bridgewater (New Jersey), Amsterdam, Londen, Tokio, Singapore en Sidney. De 6 nieuwe locaties zullen naar verwachting eind 2016 hun deuren openen.
  • Trainingsprogramma’s: OpenLab biedt intensieve training op het gebied van SDN en automatisering aan om deelnemers de mogelijkheid te bieden om theoretische kennis aan te rijken en praktijkervaring op te doen met de netwerktechnologie van Juniper Networks. Verder nodigt het bedrijf universitair toptalent uit om deel te nemen aan speciale competities als Hackathons en SDN Throwdowns. Deze worden in OpenLab gezamenlijk georganiseerd door Juniper Networks en zijn klanten.
  • Innovatie in de praktijk:
    • OpenLab biedt een ‘Solutions Incubation Program’ aan op basis waarvan independent software vendors (ISV’s) innovatieve oplossingen kunnen ontwikkelen die meerwaarde naar netwerken en diensten brengen.
    • Klanten en partners kunnen toegang krijgen tot sandbox-omgevingen op basis van brancheleidende oplossingen van Juniper Networks, zoals het besturingssysteem Junos®, Contrail, de NorthStar Controller en vSRX Virtual Firewalls. Dit biedt hen de mogelijkheid om nieuwe oplossingen te verkennen en ontwikkelen.
  • Professionele service en ondersteuning: OpenLab doet dienst als fysieke en virtuele bestemming waar klanten inzicht kunnen opdoen in de beste manieren om hun geavanceerde netwerken te plannen, bouwen en beheren. De OpenLab-faciliteiten bieden hiertoe ondersteuning voor evaluaties op maat, ontwerp en modellering van de levenscyclus en diensten voor het implementeren van SDN, netwerkautomatisering en netwerkbeveiliging.
Meer informatie over Juniper Networks OpenLab is te vinden op www.juniper.net/openlab.

Ondersteunende citaten

“OpenLab is een wereldwijd toegankelijke faciliteit die in het leven is geroepen om nieuwe ideeën rond netwerkinnovatie te stimuleren door middel van training en samenwerking. Juniper Networks reikt technologie, hulpmiddelen en training aan die organisaties in staat stellen om de grenzen op het gebied van netwerktechnologie te verleggen, hun innovatievermogen kracht bij te zetten en technologieën te ontwikkelen die een oplossing bieden voor hun grootste zakelijke uitdagingen.”

– Jerry Passione, directeur OpenLab bij Juniper Networks

“Moderne netwerken geven de aanzet tot een exponentiële zakelijke groei en verbinden bedrijven sneller dan ooit met hun doelmarkten. Het enquêterapport dat Juniper Networks publiceerde geeft aan dat een goed getraind personeel van cruciaal belang is voor het zakelijke reactievermogen ten tijde van verandering. Met de uitbreiding van de reikwijdte van OpenLab helpen we onze klanten om met behulp van netwerktechnologieën te zorgen voor snellere besluitvorming en innovatie.”

– Mike Marcellin, chief marketing officer bij Juniper Networks

Aanvullende informatie Over Juniper Networks
Juniper Networks daagt de status quo uit met producten, oplossingen en diensten die de kostenstructuur van netwerken transformeert. Ons team innoveert samen met klanten en partners om geautomatiseerde, schaalbare en veilige netwerken met flexibiliteit, prestatie en waarde te leveren. Ga voor meer informatie naar Juniper Networks (www.juniper.net) of volg Juniper op Twitter en Facebook.

Juniper Networks en Junos zijn geregistreerde handelsmerken van Juniper Networks Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. De Juniper Networks en Junos logos zijn handelsmerken van Juniper Networks Inc. Alle overige merken, dienstenmerken, gedeponeerde merken of gedeponeerde dienstenmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Marieke Kraan
En Serio