Datum: (537 dagen oud)
PR: OCTANE PR

Konica Minolta maakt multifunctionele bizhub-systemen voor iedereen toegankelijk

MFP’s ook geschikt voor werknemers met visuele of mobiliteitsbeperking

Amsterdam, 2 juni 2016 - Konica Minolta hecht grote waarde aan de toegankelijkheid van al hun multifunctionele bizhub-systemen (MFP). De onderneming voldoet daarom aan de Europese richtlijn EN 301549-M376, die de “Europese toegankelijkheidseisen voor overheidsopdrachten voor goederen en diensten op het gebied van ICT” specificeert die in 2016 verplicht zijn gesteld. Konica Minolta hanteert al toegankelijkheidsnormen in de vorm van een universeel ontwerp voor hun MFP's. Deze normen garanderen dat werknemers met een visuele of mobiliteitsbeperking onbeperkte toegang tot de bizhub-systemen hebben.

Verbeterd zicht voor personen met een visuele beperking

Touchscreens zijn aanzienlijk moeilijker te bedienen door personen met een visuele beperking. De spraakbediening in Konica Minolta’s app voor mobiel printen “PageScope Mobile” biedt een gemakkelijke stap-voor-stapbegeleiding bij het gebruik van het bedieningspaneel en stelt gebruikers in staat om door het menu te navigeren zodat zij zonder beperkingen toegang hebben tot de diverse functies. Met “PageScope Mobile” kunnen gebruikers vanaf en naar hun smartphone of tablet printen en scannen. Papieren documenten kunnen worden gescand, en kunnen als gesproken tekst worden beluisterd op de pc met behulp van Konica Minolta’s softwareoplossingen.

Daarnaast biedt Konica Minolta personen met een visuele beperking een elektrostatische folie met brailletekens die op het touchscreen van de MFP kan worden bevestigd. In braille worden de meest gebruikte functies aangegeven, bijvoorbeeld zwart/wit of in kleur printen en het kiezen van de papierlade. Gebruikers kunnen zichzelf op het systeem identificeren met hun eigen badge die met het pakket wordt meegeleverd.

Op het verbeterde display kunnen letters, cijfers en foutmeldingen met één druk op het display worden vergroot. Bovendien kunnen displaykleuren individueel worden ingesteld door personen die problemen hebben om kleuren te onderscheiden zoals rood-groen-kleurenblindheid.

Verbeterde toegankelijkheid voor gebruikers met een mobiliteitsbeperking
De bizhub-systemen van Konica Minolta zijn ontworpen met maximaal 9’’ brede touchscreens die met weinig fysieke inspanning gekanteld kunnen worden. Bovendien kan het bizhub-display met de kosteloze app “bizhub Remote Access” worden gekopieerd naar een iOS of Android smartphone of tablet en daarmee op afstand worden bediend. Met deze app kunnen gebruikers de hardwareknoppen uitvouwen of samenvouwen, het previewscherm draaien, in- of uitzoomen voor betere zichtbaarheid en met knijpen en spreiden de grootte van afbeeldingen aanpassen. De app kan eenvoudig worden gedownload via Google Playstore of iTunes AppStore.

Met een assistentiehendel kan de documentinvoer gemakkelijk worden opgetild, zelfs vanuit een zitpositie. De toegang tot het apparaat is volledig aan de voorkant, zo kan toner gemakkelijk vanuit een zitpositie worden vervangen, en papiercassettes zijn eveneens vanaf de voorzijde toegankelijk.

Braillefolie wordt op het touchscreen van de MFP bevestigd

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV, gevestigd in Amsterdam, Nederland, is een volledige dochter van Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, gevestigd in Langenhagen, Duitsland. Het hoofdkantoor bevindt zich in Tokio, Japan. Het bedrijf levert producten, systemen, diensten en software-oplossingen die voorzien in de behoefte van kantoor- en productie print-omgevingen, op het gebied van documentoplossingen. Het productaanbod omvat kleur en zwart-wit multifunctionals, productie printsystemen, laser printers en all-in-one printers. Daarnaast levert Konica Minolta managementsoftware, waarmee alle systemen naadloos kunnen worden geïntegreerd in bestaande werkprocessen en IT-omgevingen. Om klanten optimaal te ondersteunen met kwalitatief hoogwaardige en duurzame oplossingen, investeert Konica Minolta continu in onderzoek en ontwikkeling en zet daarmee regelmatig nieuwe normen voor de gehele printindustrie op het gebied van innovatie, groen en veiligheid. Konica Minolta is binnen EMEA actief in meer dan 50 landen. Meer informatie over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is te vinden op de website en blog. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met OCTANE PR:

OCTANE PR
Telefoon: 040 266 11 30
E-mail: konicaminolta@octanepr.com

Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op: http://www.konicaminolta-images.com/