Datum: (549 dagen oud)
PR: Progress Communications

Fleetmatics sponsort wereldrecordpoging elektrisch rijden van E-xpeditie.nl

Utrecht, 18 mei 2016 – Fleetmatics Group PLC, toonaangevend leverancier van SaaS fleet management-oplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen, sponsort de wereldrecordpoging elektrisch rijden van E-xpeditie.nl. Het bedrijf plaatst zijn oplossing in de voertuigen van Tesla, zodat deze gedurende de rally realtime kunnen worden gevolgd via E-xpeditie.nl. Meer informatie over de organisatie, teams, bestuurders en fans is op de website E-xpeditie.nl te vinden.

Vrijdag 27 mei 2016 dingen vijf Nederlandse teams naar het wereldrecord elektrisch rijden. Met hun Tesla’s moeten zij binnen 48 uur 4.100 kilometer afleggen. De deelnemers bepalen zelf hun strategie en planning: wanneer en waar zij tijdens de rally hun elektrische auto’s opladen en bestuurders wisselen, en hoe hard ze rijden.

Het gps-volgsysteem Fleetmatics maakt het mogelijk om de voertuigen realtime te volgen. Tijdens de rally biedt Fleetmatics inzicht in de status van de voertuigen. Het volgsysteem kan aangeven of een voertuig rijdt, stationair draait of aan het opladen is. Het kan ook inzicht geven in de positie, snelheid, richting, locatie, het adres en de stand van de kilometerteller. Deze informatie wordt realtime op de website gedeeld voor de fans.

De rally is een initiatief van E-xpeditie.nl en illustreert dat elektrisch rijden niet alleen over de actieradius van een elektrische auto gaat, maar ook om de voordelen van een strategische planning. “Met onze software kunnen de deelnemers zich beter voorbereiden en de race analyseren. Dat wij op die manier kunnen bijdragen aan het wereldrecord elektrisch rijden, vinden we fantastisch”, zegt Jan Willem Doornbos, Marketing Manager Benelux bij Fleetmatics. “Onze software, zoals die in de rally wordt toegepast, wordt op dezelfde manier ingezet bij duizenden bedrijven die wij wereldwijd dagelijks helpen.”

Klik op de afbeeldingen om ze in hoge resolutie te downloaden.

####

Voor media
Aanwezig zijn aan de start van het wereldrecord elektrisch rijden? Meld je aan via arjan@e-xpeditie.nl.

Startpunt: Supercharger Zevenaar
Locatie: Doesburgseweg 43, 6903 PL Zevenaar
Tijdstip: 19.00 uur

Over Fleetmatics Group PLC
Fleetmatics Group PLC is wereldwijd een toonaangevend leverancier van fleet management-oplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het bedrijf levert zijn oplossingen als Software-as-a-Service (SaaS). Ondernemingen gaan met de Fleetmatics-oplossing de uitdagingen aan rondom het beheren van lokale wagenparken en vergroten hiermee de productiviteit van hun mobiele-personeelsbestand door actiegerichte, zakelijke data te halen uit realtime en historische voertuig- en bestuurdersgegevens. De intuïtieve, kosteneffectieve en webgebaseerde oplossingen van de Fleetmatics Group bieden wagenparkbeheerders inzicht in locatie, brandstofgebruik, snelheid, afgelegd aantal kilometers en andere meetbare data over werknemers die regelmatig onderweg zijn. Dit stelt hen in staat tot het verlagen van operationele en kapitale kosten en het verhogen van inkomsten. Fleetmatics heeft sinds 31 maart 2016 37.000 klanten wereldwijd, 737.000 voertuigen maken gebruik van de Fleetmatics-oplossingen.

Lianne van Dijk / Kinyi Tsui – Progress Communications
E-mail: fleetmatics@progresscommunications.nl