Datum: (583 dagen oud)
PR: LVTPR

Van reactief naar proactief: organisaties veranderen hun cybersecurity-strategie

Eindgebruikers kwetsbaarste toegangspoort in organisatie

Barneveld, 14 april 2016 – Organisaties moeten hun cybersecurity baseren op kansen in plaats van op angst. Hierin is ook een rol weggelegd voor innovatie. Dat zegt Mohamed Al Ayachi, Business Unit Manager Security van Dimension Data. Volgens hem reageren organisaties in de toekomst niet slechts meer op cyberbedreigingen, maar creëren ze flexibele, aanpasbare IT-infrastructuren – en zelfs volledige organisatieafdelingen – zodat beveiligingsinbreuken worden aangepakt nog voor ze daadwerkelijk plaatsvinden.

Al Ayachi: “Cybersecurity op basis van perimeters zoals nu gebeurt, is voor organisaties in de toekomst niet meer voldoende. Daarnaast is het delen van data in dit digitale tijdperk essentieel voor het creëren van nieuwe, digitale bedrijfsproducten. Denk aan webapps en mobiele apps, die klantinformatie integreren via een Application Programming Interface. Het openstellen van bedrijfsdata is echter riskant. Daardoor worden managers gedwongen de balans te zoeken tussen risico en opbrengst van nieuwe, digitale bedrijfswaarde en de kosten van het creëren van goed beveiligde systemen.”

Dimension Data publiceert een e-book over cybersecurity dat organisaties helpt hun weg te vinden in het complexe landschap van security en technologie. Het e-book illustreert hoe cybersecurity bijdraagt aan een veiliger gebruik van data bij bedrijven, door consumenten, in de zorg en in andere sectoren.

“Voor organisaties die hun data goed beveiligen, is de kans groter dat ze gaan voor gedurfde innovaties die hun concurrenten niet willen riskeren”, zegt Al Ayachi. Hij laat zien hoe het landschap er nu uitziet, over vijf jaar en over tien jaar.

Het hier en nu
Op dit moment zien grote ondernemingen langzaamaan de kansen van cybersecurity voor de toekomst in de digitale wereld. Toch proberen veel bedrijven nog altijd hun legacy-systemen stabiel en veilig te houden.

In de nabije toekomst
  • Naarmate bedreigingen frequenter, geavanceerder en gevaarlijker worden, krijgen organisaties moeite met het zelf beheren van cybersecurity. De behoeften zijn te complex voor beheer door de algemene IT-afdeling en er zijn simpelweg niet genoeg informatiebeveiligingsprofessionals.
  • Binnenkort is het gemeengoed dat data zich verplaatst van de applicaties en servers van het ene bedrijf naar die van het andere, en weer terug – en dat honderden, of zelfs duizenden keren, per gebruikersactiviteit in de meest uiteenlopende netwerk- en applicatieomgevingen. In dit geval is cybersecurity op basis van perimeters niet effectief, dus de data zelf moet beveiligd worden.
  • De toenemende cloudadoptie vereist dat alle organisaties endpointbeveiliging beheren, terwijl sommige nieuwe applicaties de data zelf moeten beveiligen en data beschermen tegen aanvallen.
Verder in de toekomst
  • In de komende tien jaar, en daarna, veranderen ondernemingen snel. Ze profiteren optimaal van de mogelijkheden voor digitale innovatie en werken samen om de clouds vol data te beveiligen die zo belangrijk zijn geworden voor het bedrijf en het dagelijks leven.
  • Flexibele organisaties die de beveiliging van hun systemen in de vingers hebben, hebben concurrentievoordeel. Ze zijn in staat data selectief te ontsluiten en extrapoleren wat enorme maatschappelijke en individuele voordelen oplevert.
  • De grenzen van de organisatie worden steeds minder relevant naarmate digitale bedrijven grote strategische partnerships aangaan.
Bewustzijn rondom cybersecurity wordt steeds belangrijker naarmate bedrijven het digitale tijdperk ingaan. Bekijk de reeks video’s over ‘cyber awareness’ die Dimension Data maakte in samenwerking met een aantal security-partners, waaronder Cisco, Intel Security en Palo Alto Networks.

####

Over Dimension Data
Dimension Data maakt gebruik van de transformerende kracht van technologie om organisaties te helpen grootse dingen te bereiken in dit digitale tijdperk. Als lid van de NTT Group richt het bedrijf zich op digitale infrastructuur, de hybride cloud, de werkplek van de toekomst, cybersecurity en het netwerk als het platform. Met een omzet van 7,5 miljard dollar en kantoren in 58 landen levert Dimension Data diensten waar zijn klanten zich ook bevinden, in elk stadium van hun technology journey. Accelerate your ambition. Ga naar www.dimensiondata.com/nl.