Datum: (619 dagen oud)

Snoepketen Jamin opent nieuw filiaal in Delft

Capital Circle heeft een akkoord gesloten met snoepketen Jamin om een nieuw filiaal te financieren in Delft. Het project staat vanaf nu online en investeerders kunnen deelnemen vanaf 500 euro voor 7% rendement.

Snoepketen Jamin heeft meer dan 100 winkels over heel Nederland, maar dat houdt het bekende bedrijf niet tegen om filialen te blijven openen. Na vier eerdere projecten bij Capital Circle, is er nu een nieuwe investeringskans met een winkel in Delft. De franchisenemer is op zoek naar 95.000 euro en het project zal investeerders 7% rendement opleveren.

1 miljoen toeristen
De winkel in Delft zal uitgebaat worden door een dame met jarenlange ervaring als bedrijfsleidster. De locatie van haar filiaal is alvast veelbelovend: in de oude binnenstad en naast het fietspad richting het station. Met 1 miljoen toeristen en zo'n tienduizend studenten zal ze ook kunnen rekenen op vele bezoekers. Er wordt uitgegaan van een omzet voor het eerste jaar van circa € 400.000, die in de daaropvolgende twee jaren kan uitgroeien naar € 512.000.

Garanties
Eén van de geboden garanties is een terugkoopverklaring van Jamin voor 85%. Indien de franchisenemer er niet meer in slaagt om te voldoen aan de terugbetalingen, staat Jamin dus voor 85% in voor het gefinancierde bedrag. Jamin Nederland heeft een zeer gezonde balans, deze garantie is uniek bij crowdfunding.

Vernieuwend
Dat de snoepketen al meer dan 130 jaar bestaat, doet niets af aan de constante vernieuwing die het bedrijf doormaakt en wil blijven aanhouden. De oppervlakte van de winkels wordt teruggeschroefd, maar het aanbod aan snoep en ander zoets wordt uitgebreid met allerlei lekkers uit andere landen. Dat de keten meegaat met de tijd mag ook blijken uit de benadering van de belangrijkste doelgroep: de jongeren. Een steeds grotere aanwezigheid op sociale media en een schare 'vloggers' die het merk enthousiast onder de aandacht brengt.