Datum: (630 dagen oud)

Mollie trapt reeks innovaties af met prijsverlaging

Stel: je bent een succesvolle online betaaldienstverlener met meer dan twintigduizend klanten en je gooit van de ene op de andere dag je tarieven met bijna de helft omlaag. Gedurfde actie. Op het waaghalzerige af. Maar Mollie doet het; goede producten hoeven niet duur te zijn volgens de volbloed fintechers. Sterker nog, ze doen graag iets terug voor hun klanten. De prijsverlaging is het startschot voor een reeks innovaties deze lente, waaronder Checkout.

100% toewijding betaalt uit
Stilzitten was er niet bij in 2015. Startups, scale-ups en gevestigde webwinkels vonden massaal hun weg naar de online betaaldiensten van Mollie. De gevolgen: ruim twee keer zoveel actieve klanten, een verdubbeling in Nederlandse transacties en zeven keer meer verwerkte betalingen bij onze Belgische buren. Mollie is één van de snelst groeiende online betaaldienstverleners in de markt. Maar dan nog. Waarom zou je in vredesnaam je iDEAL-tarief ?ink verlagen van 45 naar 29 cent per geslaagde transactie, en ook de tarieven voor andere betaaldiensten omlaag brengen?

Fintech-mindset faciliteert ondernemers
Het antwoord is simpel: omdat het kán. Doordat Mollie vanwege die exponentiële groei een mooi schaalvoordeel haalde en hiermee in staat was te investeren in nog ef?ciëntere processen. Omdat de Amsterdamse developers bovendien niet achterover leunen onder het genot van dikke marges, maar het schaalvoordeel liever vertalen naar betere tarieven, om iets terug te doen voor hun klanten. Omdat Mollie ook graag een bijdrage levert aan het succes van de ondernemers die zijn aangesloten op hun online betaaldiensten en hen zó faciliteert dat ze kunnen doorgroeien. En tja, omdat ze nu eenmaal echte ?ntechers zijn, die altijd blijven ontwikkelen, automatiseren en innoveren.

Meer conversie met Checkout
De prijsverlaging is de aftrap van een reeks innovaties die de online betaaldiensten van Mollie nog eenvoudiger, effciënter en voordeliger maken. Vanaf 1 maart 2016 kunnen ondernemers met Mollie’s Checkout hun betaalpagina en merk verder personaliseren en professionaliseren. Voor consumenten wordt het nog eenvoudiger om online af te rekenen: de applicatie is extra gebruiksvriendelijk, onthoudt betaalgegevens en is geoptimaliseerd voor alle apparaten en landen. Vaste bezoekers van een online shop kunnen daardoor met één druk op de knop betalen. Dankzij de eigenschappen van de nieuwe Checkout-tool kunnen Mollie-klanten rekenen op een boost in hun conversie.

Wie is Mollie?
Mollie is een fintechbedrijf in hart en nieren. Vanuit de overtuiging dat ondernemers geen tijd en geld mogen verliezen aan ingewikkelde technische koppelingen en complexe procedures, maken ze online betalingen makkelijk, snel en vertrouwd. Vanaf hun thuisbasis in Amsterdam bedienen ze meer dan 20.000 actieve klanten, onder wie beslist.nl, Deliveroo, ID&T, Ronald McDonald Kinderfonds, Vereniging Nederlandse Gemeenten, PostNL en TicketSwap.