Datum: (723 dagen oud)

Mendix tekent aansluitovereenkomst met SURF

Rotterdam, 29 februari 2016 - Mendix, leider in digitale innovatie en Applicatie Platform-as-a-Service (aPaas), heeft een aansluitovereenkomst getekend met SURF, dé ICT-samenwerkingsorganisatie voor het onderwijs en onderzoek in Nederland. Daarmee is Mendix toegetreden tot SURFconext. Als aangesloten softwareleverancier wordt het voor onderwijsinstellingen nog makkelijker om gebruik te maken van het platform van Mendix.

Door de aansluiting met SURFconext ontstaat er een technische koppeling tussen de onderwijs- en onderzoeksinstellingen die lid zijn van SURF en de cloud-oplossingen van Mendix. Deze koppeling zorgt ervoor dat authenticatie centraal wordt afgehandeld binnen een single sign-on-omgeving. Hierdoor hoeft een universiteit zich slechts eenmaal aan te melden in de netwerkomgeving, om vervolgens toegang te krijgen tot alle cloud-diensten die door SURF worden aangeboden.

Geert Eenink van SURF: “We zijn blij met de opname van Mendix in onze dienstverlening. Ons doel is onder andere om onderwijsinstellingen op een laagdrempelige en veilige manier te koppelen aan software uit de markt. Mendix past daar goed bij. Het is een waardevol innovatieplatform met een groot netwerk binnen het onderwijs. We zien deze aansluitovereenkomst als een eerste stap naar een intensievere samenwerking met Mendix.”

Mendix en onderwijs
Mendix is een bekende speler binnen het hoger onderwijs. Wereldwijd maken o.a. Harvard en UPenn gebruik van het platform dat applicatieontwikkeling zonder coderen mogelijk maakt. Binnen Nederland zijn Wageningen UR en Saxion klanten van Mendix. Ook werken veel Nederlandse studenten met Mendix in hun curriculum, zoals bij de Universiteit Twente, TU Eindhoven, Hogeschool van Amsterdam, Haagse Hogeschool en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Derek Roos, CEO en mede-oprichter van Mendix, over de overeenkomst: “De onderwijssector past goed bij ons. Alles in dit veld draait om leren, om persoonlijke en professionele ontwikkeling. Ook wij zijn continu bezig met vernieuwing. Een bijkomend voordeel van de overeenkomst voor de onderwijsinstellingen, is dat Mendix ook de mogelijkheid biedt een app-store voor onderwijsinstellingen in te richten. Zo kunnen aangesloten onderwijsinstellingen hun apps delen en gebruikmaken van elkaars kennis. Dat komt de sector weer ten goede.”

Onderwijsprogramma
Mendix heeft een speciaal programma voor onderwijsinstellingen opgezet. Neem voor meer informatie contact op met Mendix.

Over Mendix
Mendix stelt organisaties in staat hun digitale doelen te realiseren door een moderne, software-gedreven ervaring te bieden aan klanten, partners en medewerkers. Ons open platform brengt IT en business samen bij het bouwen, integreren, in gebruik nemen en beheren van innovatieve applicaties. Dit met de snelheid die essentieel is in de huidige competitieve markt. Klanten behalen al binnen enkele dagen, in plaats van maanden, een grote ROI door verbeterde samenwerking binnen teams, model-gedreven ontwikkeling, een cloud-based applicatie Platform as a Service (aPaaS), flexibiliteit en besparing. Meer informatie op mendix.com en via @Mendix op Twitter.

Mendix
Henriette Oeschger