Datum: (704 dagen oud)

Mendix maakt snellere digitale transformatie mogelijk door samenwerking met Microsoft

Microsoft Azure-klanten hebben nu toegang tot Mendix’ platform voor snelle ontwikkeling van web-, mobiele en IoT-applicaties

Rotterdam, 18 februari 2016Mendix, leider in digitale innovatie en Applicatie Platform-as-a-Service (aPaas), en Microsoft kondigen Mendix-support aan voor het Microsoft Azure cloud platform & services én de beschikbaarheid van het Mendix-platform in de Microsoft Azure Marketplace. Met de combinatie van Mendix’ mogelijkheden voor snelle ontwikkeling van web-, mobiele en IoT-applicaties en Azure’s cloud platform & services, kunnen internationale IT-teams sneller moderne, multi-channel applicaties leveren en zo beter de business-behoeften ondersteunen.

Mendix en Microsoft komen met dit aanbod tegemoet aan de groeiende vraag naar één cloud stack dat de snelheid, wendbaarheid, het inzicht en de schaalbaarheid kan bieden, die nodig zijn voor snelle innovatie. Mendix’ digitale innovatie-platform, dat model-gedreven ontwikkeling ondersteunt, is een aanvulling op Microsoft ontwikkel-tools zoals Visual Studio en C# (C Sharp). Ontwikkelaars kunnen daarnaast Azure inzetten voor instant provisioning, deployment en autoscaling. Ook krijgen ze toegang tot een breed portfolio van component-services en algoritmes, om zo applicaties intelligenter en meer context-aware te maken.

Go-to-Market Highlights:

• Mendix is beschikbaar in de Microsoft Azure Marketplace. Dat stelt Azure-klanten in staat de Mendix-mogelijkheden voor snelle applicatie-ontwikkeling binnen hun bestaande enterprise-account te gebruiken.

• Er zijn zowel gratis als commerciële versies beschikbaar. De gratis Mendix-versie voorziet in een volwaardig platform om ongelimiteerd applicaties mee te bouwen en te implementeren, tot tien gebruikers per applicatie. De tarieven van de commerciële Pro-editie zijn afhankelijk van onder meer het aantal gebruikers.

• Applicaties die zijn gebouwd op Mendix kunnen met één simpele klik op Azure of Cloud Foundry op Azure worden geïmplementeerd, binnen de visual modeling-omgeving Mendix Modeler.

“De applicaties van de toekomst kunnen niet worden gebouwd met de tools uit het verleden”, zegt Derek Roos, CEO en mede-oprichter van Mendix. “Door samen te werken met Microsoft leveren we één samenhangende cloud stack om de digitale organisatie van de toekomst te versterken en digitale innovatie aan te jagen.”

“We zijn verheugd dat het Mendix-platform nu beschikbaar is in de Microsoft Azure Marketplace”, aldus John Gossman, Microsoft Azure Architect. “De combinatie van Mendix’ mogelijkheden voor een snelle applicatie-ontwikkeling en Microsoft Azure’s public cloud-service maken digitale innovatie mogelijk in een verbazingwekkend tempo en met enorme schaalbaarheid.”

Mendix biedt de snelste manier om ideeën om te zetten naar applicaties. Het geïntegreerde applicatie Platform-as-a-service (aPaaS) stroomlijnt de hele applicatie-levenscyclus en combineert agile projectmanagement, model-gedreven ontwikkeling, one-click deployment en gecentraliseerd applicatie-beheer. Dat levert een zes keer snellere time-to-market op, met 70 procent minder resources dan via een traditionele aanpak. Mendix-applicaties zijn ‘cloud-native’ met enterprise-class technologie, inclusief web-services en platform API’s, een voor het web geoptimaliseerde runtime, deployment-flexibiliteit en cloud-interoperabiliteit.

Over digitale innovatie
Digitale innovatie en transformatie worden steeds meer een strategische business-prioriteit. Bedrijven proberen hiermee de concurrentie voor te zijn en nieuwe kansen te pakken die zich voordoen dankzij cloud, mobile, analytics en het Internet of Things (IoT). Onderzoeksbureau IDC1 denkt dat eind 2017, tweederde van de CEO’s van ‘s werelds grootste organisaties (de Global 2000) digitale transformatie tot de kern van hun bedrijfsstrategie hebben gemaakt.

(1 IDC, “IDC Reveals Worldwide Digital Transformation Predictions; Kicks Off IDC FutureScape Web Conference Series,” November 5, 2015)

Over Mendix
Mendix stelt organisaties in staat hun digitale doelen te realiseren door een moderne, software-gedreven ervaring te bieden aan klanten, partners en medewerkers. Ons open platform brengt IT en business samen bij het bouwen, integreren, in gebruik nemen en beheren van innovatieve applicaties. Dit met de snelheid die essentieel is in de huidige competitieve markt. Klanten behalen al binnen enkele dagen, in plaats van maanden, een grote ROI door verbeterde samenwerking binnen teams, model-gedreven ontwikkeling, een cloud-based applicatie Platform as a Service (aPaaS), flexibiliteit en besparing. Meer informatie op mendix.com en via @Mendix op Twitter.

Mendix
Henriette Oeschger