Datum: (641 dagen oud)

• Eerste serie A4-MFP’s met afwerkingsopties van A3
  • Zuinigheid van A4 en kracht van A3
  • Mogelijkheid tot printen banners met A4-MFP
Schiphol-Rijk,18 februari 2016 – KYOCERA Document Solutions, een van ’s werelds toonaangevende bedrijven voor document solutions, introduceert drie TASKalfa A4-multifunctionals. De multifunctionele A4-printers (MFP’s) zijn uniek dankzij hun uitstekende papierafhandeling en afwerkingsopties die normaal gesproken alleen duurdere en grotere A3-machines hebben, en vormen dan ook een interessant alternatief voor A3-MFP’s. Papierlades met een capaciteit van maximaal 3.100 vellen, dubbelzijdig printen, scannen, kopiëren en faxen, en talrijke afwerkingsmogelijkheden, zoals nieten op drie verschillende plaatsen, maken deze A4-MFP’s ongeëvenaard in de markt. Ze zijn ideaal voor diegenen die graag de talloze functies van een (duurdere) kleuren A3-MFP ervaren op een A4-MFP, die willen kiezen voor zuinige machines en willen besparen op vierkante meters met de kleinere afmetingen van een A4-MFP.

KYOCERA paste het ontwerp van de nieuwe A4-multifunctional aan om goed te kunnen presteren in omgevingen waar documentoutput en afwerking ertoe doen. Met de nieuwe machines, de TASKalfa 406ci, 356ci en 306ci, digitaliseren gebruikers hun werkzaamheden heel eenvoudig. Zij genieten van afdruksnelheden van respectievelijk 40, 35 en 30 pagina’s per minuut, en printen tot 1.200 dpi.Tot op heden betekende dit forse investeringen in een A3-machine, maar dat is met deze nieuwe printers niet langer nodig. Die machines zijn modulair uit te breiden en aan te passen naar behoefte. Er zijn geen concessies gedaan op het gebied van veiligheid of mobiele-afdrukmogelijkheden. Bovendien hebben de nieuwe machines minder downtime, mede dankzij vereenvoudigd onderhoud.

Erik Wolthuis, productmanager Printing bij KYOCERA: “Met deze nieuwe MFP’s kunnen onze businesspartners nieuwe markten aanboren. Scholen bijvoorbeeld: die hebben krappe budgetten en drukken meestal af op A4, maar hebben wel geavanceerde afwerkingsmogelijkheden nodig. Daarnaast is de nieuwe lijn bijvoorbeeld ideaal voor bedrijven die actief zijn op het gebied van marketingmaterialen of productontwerp, dankzij de mogelijkheid om zelfs op bannerformaat te printen: tot 216 bij 1.220 millimeter. Ze zijn ideaal voor eindgebruikers die minder willen investeren en lagere bedrijfskosten willen, en toch gegarandeerd willen zijn van kwaliteit.”

Businesstool op maat
De drie machines zijn eenvoudig te integreren in bestaande workflows en zijn aan te passen aan de specifieke behoeften van een organisatie. Dankzij KYOCERA’s HyPAS-applicaties verbeteren de beveiliging en gebruiksvriendelijkheid op eenvoudige wijze via het controlepaneel.

Onderhoud
De nieuwe TASKalfa-printers zijn nu nog eenvoudiger te onderhouden voor businesspartners van KYOCERA. Ze zijn makkelijk in te stellen, kunnen snel geïnstalleerd worden en zijn eenvoudig te onderhouden. Een schroevendraaier komt er bijna niet meer aan te pas. Met het innovatieve kliksysteem zijn veel componenten snel te vervangen. De toner en andere componenten die langer meegaan (drum, developer, fuser), zijn bovendien snel te vervangen, waardoor de downtime wordt verkort. Dit levert directe besparingen op voor KYOCERA’s partners en lagere servicekosten voor eindgebruikers. Want op elk kantoor geldt: tijd kost geld.

Awards
Eerder deze maand won KYOCERA met de TASKalfa 406ci en TASKalfa 356ci de Good Design Award 2015 in Japan en de ‘Reliability & Highly Recommended’-certificering naar aanleiding van Buyers Laboratory's-tests.

Alle machines zijn vanaf februari 2016 verkrijgbaar. Ga voor meer informatie naar www.kyoceradocumentsolutions.nl en voor beeldmateriaal naar de digitale perskit: https://doc.co/zRrMFg

Over KYOCERA Document Solutions
KYOCERA Document Solutions is wereldwijd een vooraanstaande fabrikant van digitale kopieerapparaten, printers en multifunctionele producten voor geavanceerde en milieuvriendelijke documentoplossingen. KYOCERA-producten staan bekend om hun uitzonderlijk lange levensduur, hun betrouwbaarheid en het feit dat ze weinig verspillen. Dit resulteert in lage totale gebruikskosten. Het hoofdkantoor van KYOCERA Document Solutions staat in Osaka, Japan; KYOCERA Document Solutions Nederland is gevestigd in Schiphol-Rijk.

Het portfolio van KYOCERA Document Solutions stopt niet bij hardware. Dankzij een breed scala van zakelijke toepassingen en adviserende diensten kunnen klanten hun documentwerkstromen optimaliseren en beter managen, wat het volledige potentieel van hun hardware-investeringen ten goede komt. KYOCERA Document Solutions is onderdeel van KYOCERA Corporation, wereldwijd toonaangevend in het ontwikkelen en produceren van industriële en medische keramische en aanverwante producten inclusief telecommunicatieapparatuur, halfgeleiders en elektronische componenten.

Ga voor meer informatie en printklare persfoto’s naar de website van KYOCERA Document Solutions: www.kyoceradocumentsolutions.nl