Datum: (743 dagen oud)

Partnership tussen Ultimo en Tools4ever reguleert user- en toegangsbeheer tot in de detail

Nunspeet/Baarn, 1 december 2015 – Softwareleveranciers Ultimo Software Solutions (bedrijfssoftware op het gebied van Facility, Maintenance & IT Service Management) en Tools4ever (Identity & Access Management software) zijn een partnership aangegaan. Doel van het partnership is het aanbieden van een betrouwbare real-time koppeling tussen de software van beide partijen. Deze koppeling biedt klanten de mogelijkheid om het beheer van user accounts (bijvoorbeeld aanmaken, wijzigen en verwijderen van user accounts) en autorisaties binnen Ultimo automatisch te laten verlopen via de IdM-software van Tools4ever. Gezamenlijke klanten profiteren hiermee van efficiënter en foutloos user beheer en een veiligere omgeving, zodat gebruikers altijd de juiste rechten hebben binnen de Ultimo applicatie.

Binnen veel organisaties worden autorisaties tot systemen en applicaties handmatig gekoppeld aan gebruikers. Dat is tijdrovend, foutgevoelig en kan problemen rond de informatiebeveiliging veroorzaken. Met de samenwerking spelen beide partijen in op de groeiende behoefte van organisaties voor het efficiënt en veilig beheren van de rechten tot op applicatieniveau. Op basis van gegevens van de medewerker uit het personeelssysteem maakt de oplossing van Tools4ever automatisch een account aan in Ultimo met daarbij, tot in detail, de juiste rechten.

“Het partnership met Tools4ever is een mooie aanvulling op onze dienstverlening,” aldus Ewout Noordermeer, directeur van Ultimo Software Solutions. “Dankzij de koppeling hebben onze klanten nog meer ruimte om zich te focussen op de zaken waar zij goed in zijn. Wij bieden de alles-in-één tooling om serviceprocessen te stroomlijnen.”

Edgar Kramer, Sales Manager bij Tools4ever, is ook enthousiast over de mogelijkheden die de samenwerking biedt: “Ultimo en Tools4ever zijn organisaties met eenzelfde bedrijfscultuur en historie. Wij zijn beiden van origine Nederlandse organisaties die een flinke groei doormaken en bedienen veel klanten in dezelfde branches. Net als Ultimo zijn wij voor onze klanten altijd op zoek naar de meest passende oplossing, die zo min mogelijk impact heeft voor de organisatie. Met dit partnership hebben klanten de garantie dat zij altijd een kosteneffectieve oplossing hebben om hun user account beheerproces en het beheer van bedrijfsmiddelen en aanverwante processen verder te optimaliseren.”

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Over Ultimo
Ultimo Software Solutions bv is een onafhankelijk en van origine Nederlands bedrijf, dat sinds 1988 al actief is in het ontwikkelen van software voor het doelmatig beheer van bedrijfsmiddelen en processen. Ultimo Software Solutions mag zich in diverse marktsegmenten met de softwareproducten voor Facility, Maintenance, IT Service, Fleet en Infra Asset Management tot de marktleiders rekenen. Inmiddels maken meer dan 1.500 organisaties, in binnen- en buitenland, naar tevredenheid gebruik van de flexibele en gebruiksvriendelijke software.
www.ultimo.com/nl

Over Tools4ever
Met meer dan 1,5 miljoen beheerde user accounts is Tools4ever in Nederland dé absolute marktleider op het gebied van Identity Governance & Administration (ook wel Identity & Access Management). Sinds 1999 ontwikkelt en levert Tools4ever hiervoor verschillende software producten en consultancy diensten, zoals User Provisioning, Downstream Provisioning, Workflow Management, Self-Service en Access Governance (RBAC). Op het gebied van wachtwoordmanagement bieden wij onder andere Single Sign-On en Self-Service Wachtwoord Reset.

Tools4ever's Identity Governance & Administration oplossingen worden geïnstalleerd in organisaties uit diverse sectoren variërend in grootte, van 300 tot meer dan 200.000 user accounts. www.tools4ever.nl

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Ultimo Software Solutions bv
Roy van Huffelen