Datum: (886 dagen oud)
PR: Marcommit

Aerohive introduceert Connected Experience-platform

Cloudgebaseerde netwerkarchitectuur, applicatieplatform en toegang voor gasten en BYOD-apparatuur ontsluiten potentieel van draadloze technologieën

Amstelveen, 18 november 2015Aerohive Networks® (NYSE:HIVE) introduceert een nieuwe reeks technologieën die bedrijven voorzien van een Connected Experience-platform. Dit platform is gebaseerd op de cloud-netwerkarchitectuur van Aerohive en stelt organisaties in staat om het potentieel van draadloze technologie te ontsluiten. Het Connected Experience-plaform bevat een nieuwe versie van HiveManager Next Generation (HiveManager NG), de zakelijke applicatie voor netwerkbeheer van Aerohive. Deze nieuwe versie is zowel op locatie als in de cloud inzetbaar. HiveManager NG biedt nu geïntegreerde oplossingen om gasten en gebruikers van BYOD-apparatuur toegang tot het netwerk te bieden.

Daarnaast stelt een nieuw Application Platform, met API’s en een speciaal ondersteuningsprogramma voor programmeurs, organisaties in staat om klanten nieuwe ervaringen te bieden. Tevens kunnen zij hun ICT-processen stroomlijnen door integratie met de bestaande infrastructuur voor netwerkbeheer en om inzichten te distilleren uit netwerkdata.

Bedrijven focussen zich steeds meer op het potentieel van mobiele technologieën voor het optimaliseren van de klantcommunicatie, het bevorderen van samenwerking en daarmee het verbeteren van de bedrijfsresultaten. De cloudgebaseerde netwerkoplossing van Aerohive is speciaal ontwikkeld met het oog op deze ontwikkelingen en maakt gebruik van sterke draadloze technologie. Dit zorgt ervoor dat organisaties op basis van nieuwe informatie, applicaties en inzichten, oprechte klantbinding kunnen realiseren.

HiveManager NG
De zakelijke beheerapplicatie van Aerohive, HiveManager NG, is zowel op locatie als in de cloud inzetbaar. Aerohive is momenteel de enige leverancier die dezelfde functionaliteit aanbiedt op basis van een abonnement op een versie in de publieke cloud, of een versie achter de firewall van het datacenter van de klant. HiveManager NG biedt geïntegreerd beheer van vaste en draadloze toegangsnetwerken en is gebaseerd op de trackrecord van Aerohive op het gebied van innovatieve cloudgebaseerde netwerktechnologie.

De nieuwe versie van HiveManager NG biedt geïntegreerde oplossingen voor het verlenen van netwerktoegang aan gasten en de persoonlijke mobiele apparatuur van werknemers. Deze gebruiksvriendelijke oplossing maakt het eenvoudiger voor ICT-afdelingen om schaalbaarheid te creëren en problemen rond BYOD op te lossen. Hiertoe worden gasten en medewerkers de mogelijkheid geboden om hun apparaten zelf op veilige wijze binnen het netwerk te registeren.

API’s
Het Connected Experience-platform voorziet in Application Programming Interfaces (API’s) en een uitgebreid ondersteuningsprogramma voor programmeurs. Bedrijven en hun ontwikkelaars kunnen deze API’s gebruiken voor de ontwikkeling van nieuwe applicaties en geïntegreerde oplossingen. Het Application Platform stelt bedrijven in staat om nieuwe zakelijke inzichten op te doen en de klantenervaring te optimaliseren. In de detailhandel kunnen de API’s bijvoorbeeld worden ingezet om heat maps te creëren die het bezoekersverkeer in kaart brengen, voorspellende winkelanalyses te doen en speciale aanbiedingen onder de aandacht te brengen bij bezoekers op basis van nabijheidsdetectie. Voor ICT-afdelingen, ICT-dienstverleners en managed service providers bieden de API’s en het Application Platform de mogelijkheid om het netwerkbeheer te vereenvoudigen en centraal te regelen. Dit is mogelijk dankzij de integratie met de bestaande infrastructuur. Het cloudgebaseerde netwerkplatform, de applicaties en de inzichten die Aerohive biedt zijn gebaseerd op uitmuntende draadloze technologie. Aerohive combineert accesspoints, switches en routers tot een integrale architectuur die kan worden opgeschaald van één accesspoint tot honderdduizenden accesspoints.

“De convergentie van mobiliteit en cloudgebaseerde netwerktechnologie biedt organisaties de kans om de manier waarop zij hun klanten bedienen drastisch te verbeteren”, aldus David Greene, senior vice president en chief marketing officer bij Aerohive Networks. “Ons Connected Experience-platform en geavanceerde cloudgebaseerde netwerkarchitectuur bieden bedrijven de mogelijkheid om hun draadloze netwerkinfrastructuur in te zetten als platform voor klantbinding, het opdoen van nieuwe zakelijke inzichten en het bevorderen van de groei van hun onderneming.”

Bronnen

Over Aerohive Networks
Aerohive (NYSE: HIVE) ontsluit de kracht van zakelijke mobiliteit. De technologie van Aerohive biedt organisaties van alle omvang de mogelijkheid om een beroep te doen op mobiele technologie om de productiviteit te verbeteren, de betrokkenheid van klanten te vergroten en de groei van hun onderneming te bevorderen. Het in eigen beheer ontwikkelde mobiliteitsplatform van Aerohive wordt gebruikt door meer dan 14.000 bedrijven in alle delen van de wereld. Dit platform maakt gebruik van de voordelen van de cloud en een gedistribueerde architectuur om klanten geïntegreerde, intelligente, vereenvoudigde en kostenefficiënte netwerken te bieden. Het hoofdkantoor van het in 2006 opgerichte Aerohive bevindt zich in Sunnyvale in Californië.

“Aerohive” is een gedeponeerd merk van Aerohive Networks, Inc. Alle product- en bedrijfsnamen die in dit document worden vermeld zijn merken of gedeponeerde merken van hun respectieve eigenaars. Alle rechten voorbehouden.

Meer informatie is beschikbaar via www.aerohive.com

Volg Aerohive op Twitter, via de weblog, de community of op Facebook

Safe Harbor Statement
This press release contains forward-looking statements, including statements regarding new Aerohive product and service offerings and statements regarding their expected performance, market receptiveness and competitive advantage. These forward-looking statements are based on current expectations and are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult or impossible to predict. The actual outcomes and results may differ materially from those contemplated by these forward-looking statements as a result of these uncertainties, risk and changes in circumstances, including, but not limited to, risks and uncertainties related to: our ability to continue to attract, integrate, retain and train skilled personnel, general demand for wireless networking in the industry verticals targeted or demand for Aerohive products in particular, unpredictable and changing market conditions, risks associated with the deployment, performance and adoption of new products and services, risks associated with our growth, competitive pressures from existing and new companies, technological change, product development delays, our inability to protect Aerohive intellectual property or to predict or limit exposure to third party claims relating to its or Aerohive's intellectual property, and general market, political, regulatory, economic and business conditions in the United States and internationally.

Additional risks and uncertainties that could affect Aerohive’s financial and operating results are included under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations," in the Company’s recent annual report on Form 10-K and quarterly report on Form 10-Q. Aerohive’s SEC filings are available on the Investor Relations section of the Company’s website at http://ir.aerohive.comand on the SEC's website at www.sec.gov. All forward-looking statements in this press release are based on information available to the Company as of the date hereof, and Aerohive Networks disclaims any obligation to update the forward-looking statements provided to reflect events that occur or circumstances that exist after the date on which they were made, except as required by law.

Marcommit
Lisanne van der Drift