Datum: (828 dagen oud)

Axis introduceert zijn eerste PTZ dome-camera met 4K-resolutie

Capelle aan den IJssel, 16 november 2015 - Axis Communications, wereldwijd marktleider in netwerkvideotoepassingen, presenteert de De AXIS Q6128-E. Dit is de nieuwste aanvulling op zijn AXIS Q61-reeks van dome netwerkcamera’s met pan, tilt en zoom (PTZ). De camera biedt uitstekende videokwaliteit in 4K-resolutie bij weinig licht of in moeilijke weersomstandigheden en beschikt over snelle, krachtige pan-, tilt- en zoomfuncties.

AXIS Q6128-E

De camera is hiermee bij uitstek geschikt voor diverse toepassingen in of bij winkelcentra, openbare parkeergelegenheden en stadions, maar ook voor stadstoezicht of bewaking van omheiningen. PTZ dome-camera’s van Axis die zijn uitgerust met Axis Sharpdome-technologie bieden een uitzonderlijk grote dekking en veel details bij het inzoomen, zowel boven als onder de horizon. Net als de andere modellen in de Q61-reeks ondersteunt de AXIS Q6128-E elektronische beeldstabilisatie.

“Onze AXIS Q61 PTZ dome-camera’s zijn zeer succesvol dankzij hun innovatieve ontwerp en hoogwaardige technische functies. Dit nieuwe model biedt het extra voordeel van 4K-resolutie”, aldus Edwin Roobol, Regional Director Middle Europe bij Axis Communications. “Wij zien een toenemende vraag naar PTZ-camera’s met een hele hoge resolutie in de markt, omdat deze aanzienlijk meer details weergeven. Dat is belangrijk in diverse scenario’s, zoals openbare ruimten, kruispunten en pleinen.”

Na een snelle en gemakkelijke installatie doet de AXIS Q6128-E betrouwbaar dienst bij temperaturen tussen-50 °Cen50 °C. Dankzij de Speed Dry-functie levert hij scherpe beelden tijdens en na regenachtig weer en bij mist wordt het beeldcontrast automatisch verbeterd.

De interne functies voor videoanalyse omvatten bewegingsdetectie en Advanced Gatekeeper, waardoor de camera een object in een specifieke zone kan detecteren en erop kan inzoomen.

Daarnaast biedt de camera via zijn open Application Programming Interface ruimschoots capaciteit aan intelligente videotoepassingen van derden.

Een overzicht van de technische specificaties van de AXIS Q6128-E:
  • Hoogwaardige 4K-video (8 MP) met een beeldfrequentie van 25/30 fps
  • 12x optische zoom met automatische scherpstelling
  • Snel en nauwkeurig pannen met meer dan 700 graden per seconde om snel bewegende onderwerpen te volgen
  • Vervormingsvrije, transparante dome
  • Ingebouwde bescherming tegen stof, sterke waterstralen, regen, sneeuw en zonlicht
  • Impactbestendig (IK08-klasse)
  • Schokdetectie met geautomatiseerd sabotagealarm tegen vandalisme
  • Arctic Temperature Control
Volgens planning komt de AXIS Q6128-E dome PTZ-camera beschikbaar in het vierde kwartaal van 2015 via de reguliere distributiekanalen van Axis.

Foto’s en ander materiaal is beschikbaar via deze link

Over Axis
Axis Communications biedt intelligente beveiligingsoplossingen aan voor een slimmere en veiligere wereld. Als wereldwijde marktleider in netwerkvideo, zet Axis de toon in de sector door het lanceren van innovatieve en kwalitatief hoogstaande netwerkproducten -gebaseerd op een open platform -, via een globaal partnernetwerk. Axis ontwikkelt lange termijn relaties met haar partners en voorziet hen van de nodige kennis en kwalitatieve netwerkproducten in zowel bestaande als nieuwe markten. Axis heeft wereldwijd meer dan 2.000 toegewijde werknemers met vestigingen in meer dan 40 landen en een samenwerking met ruim 70.000 partners in 179 landen. Axis is opgericht in 1984 in Zweden en staat genoteerd op de NASDAQ Stockholm onder de beurscode AXIS. Meer informatie over Axis op www.AXIS.com.

Axis Communications BV
Edwin Roobol