Datum: (737 dagen oud)
PR: Text 100 BV

Spotcap organiseert event: Ondernemen en financieren anno 2016

Nieuwe inzichten in financieringsmogelijkheden en toelichting op behoefteonderzoek MKB-financiering KvK

Amsterdam, 16 november 2015 - Spotcap, het online kredietplatform voor het midden- en kleinbedrijf en ZZP’ers, organiseert op 10 december het event ‘Ondernemen en financieren anno 2016’. Ondernemers en financieel adviseurs kunnen deze middag nieuwe inzichten verwerven in alternatieve financieringsmogelijkheden en ondernemerschap. Samen met de Kamer van Koophandel, Tony de Bree (internationaal key-note speaker, lid van de jury van Dutch Fintech 50 en online ondernemer) en Lex van Teeffelen (lector Financiële en Economische Advisering aan de Hogeschool van Utrecht) verzorgt Spotcap een informatieve en inspirerende middag.

14.30 uur      Ontvangst

15.00 uur      Opening door Tony de Bree.

15.05 uur      Ruud Meijvogel presenteert namens de Kamer van Koophandel de uitkomsten van een behoefteonderzoek naar MKB-financiering.

15.20 uur      Tony de Bree spreekt over het ‘nieuwe managen’ en over manieren waarop ondernemers, groot en klein, zich slim online en offline kunnen organiseren en samen kunnen werken. Hij geeft antwoord op de vraag: heb ik überhaupt financiering nodig?

15.50 uur      Lex van Teeffelen spreekt over welke soorten financiering er beschikbaar zijn en hoe je daaraan kan komen, wat de voor- en nadelen zijn en welke vorm het meest geschikt is voor een bepaalde situatie.

16.20 uur      Niels Turfboer vertelt over de laatste trends en ontwikkelingen in het FinTech landschap en de mogelijkheden van slimme, innovatieve toepassingen op het gebied van betalen, lenen, factureren en boekhouden, waarmee ondernemers hun bedrijfsvoering kunnen optimaliseren.

16.50 uur      Q&A.

17.00 uur      Netwerkborrel waarbij onder andere de Financieringsdesk van de Kamer van Koophandel klaar staat om te adviseren over financieringsvraagstukken.

18.00 uur      Einde.

Aanmelden en locatie
Het evenement vindt plaats op donderdag 10 december 2015 van 14.30 tot 18.00 uur in het Novotel Amsterdam City. De entree is gratis voor ondernemers en financieel adviseurs. Aanmelden kan via: http://registreer.spotcap.nl/event/.

--------------

Noot voor de redactie: ook pers is van harte uitgenodigd om dit event te bezoeken. Pers kan zich aanmelden en eventueel aanvullende interviews aanvragen bij Denise van Ooijen, via denise.vanooijen@spotcap.nl of 06-40888242.

Over Spotcap
Spotcap helpt het midden- en kleinbedrijf en ZZP’ers bij de groei van hun bedrijf, door het verstrekken van snelle en flexibele bedrijfsfinanciering. Dankzij een uniek algoritme dat actuele bedrijfsgegevens en kredietwaardigheid beoordeelt, kan Spotcap binnen één werkdag een lening verstrekken tot EUR 100.000. Het FinTech-bedrijf is momenteel actief in Benelux, Spanje en Australië en het hoofdkantoor is gevestigd in Berlijn. Spotcap heeft een breed consortium aan investeerders achter zich staan, waaronder Rocket Internet, 's werelds toonaangevende wereldwijde internet-platform buiten de VS en China. Voor meer informatie bezoek www.spotcap.nl of volg Spotcap via Twitter, LinkedIn of Facebook.

Denise van Ooijen
Senior PR en Communicatie Manager Spotcap