Datum: (739 dagen oud)
PR: OCTANE PR

Konica Minolta wint Good Design Award

Award voor A3 monochrome MFP bizhub 367/287/227 en bizhub Remote Access mobiele applicatie

Amsterdam, 10 november 2015 – Konica Minolta heeft de Good Design Award 2015 toegekend gekregen door het Japan Institute of Design promotion (JDP) voor zijn A3 monochrome multifunctional devices (MFP) bizhub 367/287/227 en zijn mobiele applicatie-bizhub Remote Access. Konica Minolta krijgt veel erkenning voor zijn hardware en software; beiden vallen op door hun evenwichtige design.

Bij de bizhub 367/287/227 wijst  de jury op de symbolische witte plaat aan de voorzijde van de MFPs, die sterk contrasteert met zijn zwarte body. Omdat hier de user contact points zijn geconcentreerd, herkennen gebruikers het intuïtief als een ‘operation and control’-component. Het slimme design biedt een verbeterde gebruikerservaring, een hogere productiviteit en een verbeterde begeleiding van de gebruiker. Tekst- en multi-touch-iconen op het touchscreen-panel van het monochrome A3 MFP-panel zijn op een juiste wijze vergroot, met behoud van zichtbaarheid en bedieningsgemak: ze zijn voor gebruikers eenvoudig te begrijpen en de diverse functies zijn eenvoudig te bedienen. Bovendien bereiken de MFP’s de topklasse 0,5 W stroomverbruik-ratio tijdens de slaapstand. Ook kunnen gebruikers voldoen aan milieu-eisen door te kijken naar het stroomverbruik en eco-level, die worden weergegeven op het panel.

De bizhub Remote Access maakt het mogelijk om gebruik te maken van de bizhub device van Android- en iOS-smartphones en tablets. Gebaseerd op de BYOD-benadering, laat hij het MFP-panel screen op het mobiele device zien en maakt het de bediening op afstand mogelijk vanuit bijna overal in het kantoor. Dit biedt maximale flexibiliteit en gemak voor de kantoormedewerkers. Het is ook een volgende stap naar MFP-toegankelijkheid voor kantoormedewerkers met mobiliteitsproblemen. Uitgerust met een smartphone of tablet, hebben ze ook toegang tot de MFP-functies op een handigere en comfortabele manier.

De jury geeft al met al als commentaar dat de toegankelijkheid en het dagelijks op afstand werken vanaf mobiele devices uitermate goed mogelijk wordt gemaakt door de bizhub Remote Access. Additionele features zoals een makkelijk vast te pakken greep van een papiercassette, bijpassend kleurontwerp, waaronder screen display, en comfortabele multi-touch operations zijn zorgvuldig ontworpen voor elk type kantoormedewerker. Hardware en software vallen beiden op door hun evenwichtige design.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van Konica Minolta via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=42

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV, gevestigd in Amsterdam, Nederland, is een volledige dochter van Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, gevestigd in Langenhagen, Duitsland. Het hoofdkantoor bevindt zich in Tokio, Japan. Het bedrijf levert producten, systemen, diensten en software-oplossingen die voorzien in de behoefte van kantoor- en productie print-omgevingen, op het gebied van documentoplossingen. Het productaanbod omvat kleur en zwart-wit multifunctionals, productie printsystemen, laser printers en all-in-one printers. Daarnaast levert Konica Minolta managementsoftware, waarmee alle systemen naadloos kunnen worden geïntegreerd in bestaande werkprocessen en IT-omgevingen. Om klanten optimaal te ondersteunen met kwalitatief hoogwaardige en duurzame oplossingen, investeert Konica Minolta continu in onderzoek en ontwikkeling en zet daarmee regelmatig nieuwe normen voor de gehele printindustrie op het gebied van innovatie, groen en veiligheid. Konica Minolta is binnen EMEA actief in meer dan 50 landen. Meer informatie over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is te vinden op de website en blog. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Voor algemene informatie over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV kunt u contact opnemen met:
Neeltje van de Werf
Team Manager Marketing Communications
Telefoon: +31 20 658 4275
Email: Neeltje.vanderWerf@konicaminolta.eu

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met OCTANE PR:
OCTANE PR
Telefoon: 040 266 11 30
E-mail: konicaminolta@octanepr.com

Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op: http://www.konicaminolta-images.com/