Datum: (777 dagen oud)

Nieuwe schokbestendige HDD van Sony biedt veilige opslag en back-up van gegevens

• Spat-, stof- en valbestendige behuizing met rubberen bescherming
  • Externe harde schijf met 1 TB opslagcapaciteit en snelle USB 3.0 poort
  • Backup Manager 2.0 software voor een continue back-up
Badhoevedorp 28 oktober 2015 - Sony breidt haar HDD-assortiment uit met een premium schokbestendig model waarmee gebruikers onder zware omstandigheden 1 TB data veilig kunnen opslaan en meenemen. De HD-SPI heeft een beschermende rubberen behuizing en robuust ontwerp waardoor het een betrouwbare oplossing is voor het opslaan van bestanden.

Betrouwbaar en duurzaam
De nieuwe externe harde schijf van Sony heeft een duurzame, met rubber beklede behuizing die bestand is tegen spatten (IPX2), stof (IPX5) en vallen. De schijf verdraagt een val van 1,2 meter hoogte om in extreme omgevingen elke schade te voorkomen. De duurzaamheid van deze harde schijf vergemakkelijkt het opslaan en bewaren van bestanden ongeacht de locatie.

Unieke software- en technologische functies
Dankzij de veiligheids- en softwarefuncties zijn gebruikers ook onderweg verzekerd van een snelle, veilige gegevensoverdracht. De nieuwe Back-Up Manager 2.0 software biedt verschillende back-up opties en vergroot de betrouwbaarheid met een hybride back-up functie. Wanneer de schijf aangesloten is, zorgen volautomatische back-ups ervoor dat de gegevens bijgewerkt worden. Zelfs als de schijf niet aangesloten is, is de software compatibel met clouddiensten zoals Dropbox en Google Drive. Bestanden worden tijdelijk in de cloud opgeslagen en automatisch naar de schijf verplaatst wanneer de HD-SPI wordt aangesloten. Deze volledig bidirectionele compatibele opslagfunctie verzekert een maximale beveiliging van de informatie.

De softwarefuncties Password Protection Manager zorgen voor een maximale veiligheid. Daarnaast biedt Data Transfer Accelerator samen met de snelle USB 3.0 poort een snelle gegevensoverdracht op de schijf met 1 TB capaciteit.

De nieuwe HD-SP1 externe harde schijf is vanaf oktober 2015 beschikbaar.

Lees hier de belangrijkste specificaties.

Over Sony Corporation
Sony Corporation is wereldwijd vooraanstaand fabrikant van audio, video, game, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met haar muziek-, beeld-, computerentertainment en online toepassingen heeft Sony de mogelijkheid om wereldwijd een voortrekkersrol te vervullen op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 68 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2015. Meer informatie op de Sony Global Web Site: www.sony.net

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site of neem contact op met:

Quint Dekker
PR Manager Sony Benelux