Datum: (753 dagen oud)

Belangrijke innovaties
  • Nieuwe in-memory mogelijkheden
  • Uitgebreide visualisatie van productieprocessen
  • Bredere ondersteuning van rental management
  • Verbeterde functionaliteit voor groepsconsolidatie
IFS lanceert verschillende updates binnen de applicatiesuite IFS Applications™ 9.

Een van de vernieuwingen is de in-memory mogelijkheid die eerder dit jaar al werd aangekondigd. Deel van de in-memory oplossing is IFS In-Memory Advisor™. Die helpt klanten bij het toepassen van in-memory technologie binnen IFS Applications waar dat het meest effectief is. Het is ook mogelijk om de gehele applicatie in-memory te draaien. Dankzij in-memory technologie zijn analytische query’s wel honderd tot duizend keer sneller uit te voeren. Met compressieratio’s van drie tot tien keer is het zelfs mogelijk om databases met terabytes aan data in-memory te draaien.

De nieuwe versie omvat verder belangrijke updates op het gebied van manufacturing, zoals de mogelijkheid voor een gebruiker om productie-issues direct vanuit IFS Manufacturing Visualizer te adresseren. De visualizer is uitgerust met nieuwe tabellen om de productieplanning te optimaliseren. De IFS Quality Management- module is ook verbeterd en biedt nu onder meer acceptance sampling.

Ook op het gebied van rental management biedt de nieuwe versie verschillende nieuwe of verbeterde features en is het gebruiksgemak verder geoptimaliseerd. De oplossing stelt gebruikers nu in staat om specifieke werkorders te koppelen aan gehuurde apparatuur.

IFS breidde de Financials-component in versie 9 uit met ondersteuning van groepsconsolidatie inclusief de mogelijkheid om geconsolideerde balansen te analyseren met gebruik van IFS Business Analytics.

IFS lanceert verder een nieuw supportmodel dat is gebaseerd op kwartaalupdates van IFS Applications. Dankzij de nieuwe, gelaagde applicatiearchitectuur van IFS Applications 9 zijn updates sneller te implementeren dan in vorige versies. Klanten profiteren daardoor sneller en tegen lagere kosten van uitbreidingen.

“Na de succesvolle lancering van IFS Applications 9 begin dit jaar brengen we nu met veel enthousiasme de eerste update uit. Die biedt nieuwe features en breidt bestaande mogelijkheden uit”, zegt Dan Matthews, CTO van IFS. “Naast deze nieuwe mogelijkheden bieden we een echte update van ons delivery-systeem. Dit is een belangrijke stap in de richting van het leveren van ‘evergreen’ businessapplicaties, waardoor klanten profiteren van de voordelen van de nieuwste software tegen veel lagere kosten.”

Over IFS
IFS™ is wereldwijd een erkend leider in het leveren van enterprise-software op het gebied van Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise Asset Management (EAM) en Enterprise Service Management (ESM). IFS brengt zijn klanten in specifieke sectoren dichterbij hun business en helpt hen zich slagvaardiger te maken om optimaal te kunnen inspelen op veranderingen. IFS is een beursgenoteerde onderneming (XSTO: IFS), opgericht in 1983, met meer dan 2.700 medewerkers. IFS ondersteunt meer dan 2.400 klanten wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners. Meer informatie is te vinden op www.ifsworld.com. Contactinformatie

IFS

Petra Tuitert