Datum: (760 dagen oud)
PR: Marcommit

EnterpriseDB weer Leader in Gartner Magic Quadrant for Operational Database Management Systems 2015

Den Haag, 20 oktober, 2015 - EnterpriseDB (EDB), leverancier van enterprise Postgres-producten en database-integratieoplossingen, is opnieuw opgenomen in het Leaders Quadrant van Gartner's Magic Quadrant for Operational Database Management Systems.

Dit is het tweede jaar op rij dat EnterpriseDB door Gartner is gepositioneerd in het Leaders Quadrant van deze invloedrijke jaarlijkse evaluatie van leveranciers van operationele databasemanagementsystemen. EDB ziet deze erkenning als een bewijs dat het bedrijf een toonaangevende leverancier is van open source-gebaseerde Postgres-producten en -diensten, en is uitgegroeid tot een dominante speler in de databasemarkt.

EnterpriseDB en Postgres
De combinatie van de open source Postgres-database en EnterpriseDB biedt organisaties de juiste middelen om zich los te maken van propriëtaire database-oplossingen.

“De markt heeft gesproken. Ontwikkelaars, architecten, DBA’s en nu ook CIO’s en CFO’s hebben hun voorkeur en duidelijke behoefte uitgesproken dat ze open source databaseoplossingen nodig hebben voor hun applicaties. Wij beschouwen onze blijvende positie in het Gartner Magic Quadrant als een bevestiging van de omvang van deze transformatie. EDB Postgres is de beste open source relationele database als je van de kostenpost van de grote propriëtaire leveranciers af wilt komen,” zegt Ed Boyajian, CEO van EnterpriseDB.

"Wij helpen onze klanten om 80 procent of meer te besparen," vervolgt Boyajian. "Die rekensom wordt niet langer genegeerd. Onze belangrijkste klanten breiden hun EDB Postgres implementaties in versneld tempo uit, draaien er steeds meer traditionele bedrijfskritische workloads op en ontwikkelen nieuwe innovatieve toepassingen voor customer engagement. Dit geeft onze klanten een ander hulpmiddel om hun contractuele relaties met propriëtaire spelers te beheersen. Met EDB kunnen ze de implementatie van hun DBMS-workloads optimaliseren op het meest kosteneffectieve platform.”

“Open-source relationele DBMS (RDBMS) zijn volwassen geworden en kunnen tegenwoordig door informatieleiders, DBA's en applicatieontwikkelingmanagement beschouwd worden als de standaard infrastructuurkeuze voor een grote meerderheid van de nieuwe zakelijke applicaties,” stelt Gartner in het rapport The State Open-Source RDBMS, 2015 **
Een aanbeveling uit het rapport: “Voeg een open-source RDBMS van de RDBMS-standaarden van uw organisatie voor nieuwe toepassingen en om een commercieel RDBMS te vervangen, waar dit niet noodzakelijk is door specifieke functionaliteit.”

EnterpriseDB heeft 87 van de Fortune 500 onder zijn klanten en voldoet aan de behoeften van internationale bedrijven in Noord-Amerika, Europa en in Azië. EDB heeft klanten in sectoren als financiële dienstverlening, industrie, gezondheidszorg, evenals landelijke, provinciale en lokale overheden.

Onderscheidende kenmerken
• Continue verbeteringen aan de core Postgres-technologie, op het gebied van performance, schaalbaarheid en beveiliging. Dit stelt bedrijven in staat applicaties breder in te zetten en te innoveren.
• De EDB Postgres Management, Integration en Migration Suites ondersteunen replicatie, hoge beschikbaarheid, database-monitoring en -beheer, en data-integratie om beter aan de behoeften van bedrijfskritische enterprise-applicaties te kunnen voldoen.
• DBMS-convergentie om traditionele gestructureerde, semi-gestructureerde en ongestructureerde datatypes te ondersteunen, waarmee de behoefte aan het implementeren van dure, eenmalige NoSQL datasilo's verminderd kan worden.
• Een snel groeiende ecosysteem van hardware-, ISV- en systeemintegratiepartners ondersteunen EDB Postgres-oplossingen.
• EDB's complete suite van training, services en support, zorgt voor een succesvolle adoptie van Postgres en helpt bij de migratie van workloads van traditionele databases.

Bezoek ons blog om meer te lezen over EnterpriseDB en waarom het is gepositioneerd in het Leaders Quadrant.

** The State Open Source RDBMSs, 2015, door Donald Feinberg en Merv Adrian, gepubliceerd op 21 april 2015.

* Magic Quadrant voor Operational Database Management Systems, door Donald Feinberg, Merv Adrian, Nick Heudecker, Adam M. Ronthal en Terilyn Palanca, gepubliceerd 12 oktober 2015.

Gartner beveelt geen leveranciers, producten of services aan die in het onderzoek publicaties genoemd worden, en adviseert technologiegebruikers niet om alleen voor leveranciers te kiezen met de hoogste beoordeling of op basis van andere kenmerken. De onderzoekpublicaties van Gartner bestaan ??uit de mening van de research-organisatie van Gartner en mogen niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle garanties van de hand, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, inclusief alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Meer over EnterpriseDB

Lees het blog: http://blogs.enterprisedb.com
Volg ons op Twitter: http://www.twitter.com/enterprisedb_nl
Word een fan op Facebook: http://www.facebook.com/EnterpriseDB?ref=ts
Volg ons op Google+: https://plus.google.com/108046988421677398468
Volg ons via LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/enterprisedb

Over EnterpriseDB
EnterpriseDB levert wereldwijd Postgres-software en -diensten. Door het gebruik van de databaseoplossingen van EnterpriseDB in plaats van kostbare traditionele varianten kunnen organisaties hun uitgaven met 80 procent of meer verlagen. De software biedt uitstekende prestaties en beveiliging van PostgreSQL, beheertools voor internationale implementaties evenals database-compatibiliteit voor Oracle, en ondersteunt zowel bedrijfskritische als niet-bedrijfskritische enterprise applicaties. Wereldwijd gebruiken meer dan 2.700 bedrijven, overheden en andere organisaties de software, ondersteuning, training en professionele diensten van EnterpriseDB om opensourcesoftware te integreren in hun bestaande data-infrastructuren. EnterpriseDB is gevestigd in het Amerikaanse Bedford en wordt gesteund door particuliere investeerders.

Dit persbericht en aanvullend beeldmateriaal is ook
online te vinden.

Meer informatie voor de pers:

Lubbers De Jong
Onno Louwen