Datum: (771 dagen oud)

ZyLAB biedt volgens Gartner de beste oplossing voor elektronische informatieverzoeken en (juridisch) onderzoek

Onafhankelijke analyse identificeert drie gebruikerstoepassingen gebaseerd op top eDiscovery behoeften van ondernemingen

Amsterdam, 13 oktober 2015 - ZyLAB maakt vandaag bekend dat marktanalist Gartner aan ZyLAB’s eDiscovery-oplossing de hoogste productscore toewijst als toepassing voor "Complete EDRM (Electronic Discovery Reference Model) E-Discovery".

In het “Critical Capabilities for E-Discovery Software1 rapport dat op 6 oktober jl. verscheen, voorziet Gartner in een onafhankelijke evaluatie van 20 vooraanstaande leveranciers van eDiscovery software. Deze evaluatie is bedoeld om IT-managers en juridische beslissers in het bedrijfsleven en de advocatuur te helpen bij de selectie van een geschikte tool voor de eDiscovery-behoeften van hun organisaties.

In het rapport onderscheidt Gartner zes “Critical Capabilities” en drie gebruikerscases waarop de analist een ?gedetailleerde ranking van de softwareproducten baseert. De kritische functionaliteiten zijn de primaire softwarefuncties die de geëvalueerde producten zouden moeten ondersteunen. De gebruikscases weerspiegelen de voornaamste eDiscovery-behoeften van een organisatie en omvatten zowel juridische als onderzoekskwesties waaronder allerhande eDiscovery zaken, informatieverzoeken van derde partijen of interne onderzoeken.

ZyLAB ontvangt de hoogste score voor het gebruik in de gebruikscase "Complete EDRM eDiscovery".  "Deze hoogste productscore bevestigt ZyLAB’s inspanningen om onze geïntegreerde end-to-end oplossing waarin alle stadia van het EDRM worden gedekt, voortdurend te verbeteren", aldus Jan Scholtes, Chief Strategy Officer bij ZyLAB. "Zoals Gartner in het rapport aangeeft, zijn wij er goed in geslaagd om gelijke tred te houden met de trend van implementaties in de cloud en de nadruk op self-service. Wij differentiëren ons door ondersteuning voor meerdere talen en toepassingen zoals file analyse voor recordclassificatie en emailarchivering."

De zes kritische functionaliteiten die Gartner onderscheidt, zijn:
  • ECA (early case assessment), Predictive Coding of TAR (technology assisted ??review)
  • Forensische datacollectie
  • Legal Hold management
  • Verwerking
  • Beoordeling
  • Schaalbaarheid
Voor opname in het “Critical Capabilities” rapport gebruikt Gartner dezelfde criteria als voor opname in de "Magic Quadrant voor E-Discovery Software", waarin ZyLAB eerder dit jaar al werd benoemd als “leader”.

Johannes Scholtes; "Zoals Gartner terecht concludeert, is het steeds moeilijker om de aan eDiscovery-gerelateerde kosten en risico’s onder controle te houden omdat het volume en de diversiteit van data alsmaar toeneemt en deze data zich ook nog op steeds meer verschillende locaties bevindt. Het feit dat organisaties steeds vaker gegevens uit deze verschillende bronnen en vanuit de cloud moeten verzamelen, voegt een extra, complexe dimensie toe aan het eDiscovery-proces. ZyLAB heeft altijd een pioniersrol vervuld in het ontwikkelen van flexibele, transparante en minder dure benaderingen van eDiscovery om snel te kunnen reageren op de steeds veranderende behoeften van de markt."

U kunt hier het volledige rapport downloaden.

Voor meer informatie over ZyLAB kunt u terecht www.zylab.nl of neem contact op Annelore van der Lint (annelore.vanderlint@zylab.com of 06-290 73 879)

Over ZyLAB
ZyLAB is toonaangevend leverancier van modulaire eDiscovery en intelligente information governance oplossingen die organisaties in staat stellen ongekende hoeveelheden informatie in ieder formaat, op bijna iedere locatie en in meer dan 400 talen, te analyseren, organiseren, delen en beheren. Hierdoor kunnen bedrijven zich effectief verdedigen in geval van een juridisch geschil of eDiscovery, maar ook proactief juridische risico’s minimaliseren, kosten besparen en de business productiviteit aanzienlijk verhogen.

Het eDiscovery Systeem van ZyLAB is direct gelieerd aan het Electronic Discovery Reference Model (EDRM). De producten en diensten van ZyLAB worden op enterprise niveau gebruikt door zowel multinationals, overheidsinstanties, opsporingsdiensten, rechtbanken en advocatenkantoren, als ook ingezet bij specifieke projecten voor juridische diensten, auditing- en accounting leveranciers. De systemen van ZyLAB zijn tevens beschikbaar in een Software-as-a-Services (SaaS) model.

ZyLAB is door Gartner, Inc. in diens 'Magic Quadrant for eDiscovery Software 2015' wederom als “leader” gepositioneerd en heeft in de afgelopen drie decennia vele andere onderscheidingen vanuit de sector ontvangen. In Gartner’s “Critical Capabilities for E-Discovery Software” uit oktober 2015, krijgt ZyLAB de hoogste productscore als toepassing voor het "Complete EDRM E-Discovery".

ZyLAB heeft hoofdkantoren in Amsterdam en McLean, Virginia (USA). De lokale markten worden bediend vanuit regionale kantoren in New York, Barcelona, Frankfurt, Londen, Parijs en Singapore. Voor meer informatie over ZyLAB kunt u terecht op www.zylab.nl

1 Gartner Critical Capabilities for E-Discovery Software, door analisten Jie Zhang en Garth Landers, gepubliseerd 6 oktober 2015