Datum: (803 dagen oud)
PR: Krakeling Communicatie

Colruyt neem klantcontact zeer serieus

Brussel/Amsterdam, 7 september 2015 – Colruyt Group, de grote supermarktketen actief in België, Frankrijk en Luxemburg, en Interactive Intelligence, leverancier van software en cloud services op het gebied van collaboration, communications en customer engagement, gaan intensief samenwerken. Colruyt gaat de interne en externe klantcontacten centraliseren en de basis voor dit project vormt CIC, Customer Interaction Center. Het communicatieplatform van Interactive Intelligence gaat de bestaande, technologisch versplinterde omgeving van helpdesk en klantcontact vervangen.

Met de centralisatie naar vijf tot acht klantcontactcentra krijgt Colruyt een grotere controle over de contactmomenten en kan men beter en sneller inspringen op veranderingen.

Geert Boel, Division Manager Colruyt en leider van dit project: “Onze contactcentra zijn belangrijk voor ons, niet alleen voor de consumenten maar ook voor onze leveranciers, ons eigen personeel en andere stakeholders. Ons grote streven is meer eenvoud. Dat gaan we realiseren door minder versnippering in nummers en mailadressen, een goede klantherkenning en daarmee ook meer ‘first time right’. Straks weten we nog beter wat klanten ons vertellen en zullen we ook zeker onze interne processen, dienstverlening en efficiëntie verder aanscherpen.”

“Wij zochten bewust naar een prima technologische, innovatieve oplossing en die hebben we zeker gevonden in CIC,” vervolgt Boel. “Maar daarnaast wilden we vooral ook een partner voor de lange termijn, een organisatie die met ons meegroeit en mee innoveert. Wij hebben er alle vertrouwen in dat Interactive Intelligence voor ons die partner is.”

In januari 2015 is het aankoopbesluit genomen en de eerste implementatie is gepland voor eind september van dit jaar. Naar verwachting zullen een 300-tal agenten tegen eind 2016 met het systeem gaan werken. Zowel telefonie en email zal via CIC worden verwerkt, op termijn zal daar waarschijnlijk ook webchat aan worden toegevoegd.  Er komt tevens  een koppeling met OTB, het open source ticketsysteem, dat al in gebruik is bij Colruyt.

Robin Gilaard, Territory Manager Benelux bij Interactive Intelligence, is vanzelfsprekend blij met de nieuwe samenwerking: “Het is een prachtig signaal in de Belgische markt dat een beursgenoteerde organisatie als Colruyt weloverwogen kiest voor ons als partner voor de uitvoering van hun klantcontactstrategie. En we gaan de verwachtingen zeker waarmaken.”

===

Over Colruyt Group
Colruyt Group is actief in de distributie van voedingswaren en non-food in België, Frankrijk en Luxemburg, met zowat 470 eigen winkels en meer dan 500 aangesloten winkels. In België gaat het om Colruyt, OKay, Bio-Planet, Dreamland en Dreambaby en de geaffilieerde winkels Spar en Eurospar. In Frankrijk zijn er naast een 70-tal Colruyt-winkels ook geaffilieerde, zelfstandige winkels van Coccinelle, CocciMarket en Panier Sympa. De groep is ook actief in de foodservice business (levering aan hospitalen, bedrijfskeukens, horecabedrijven) in Frankrijk (Pro à Pro) en in België (Solucious). De overige activiteiten omvatten de verdeling van brandstoffen (DATS 24), digitale print en document management (Symeta) en groenestroomproductie. De groep telt meer dan 27.000 medewerkers en realiseerde in 2013/14 een omzet van EUR 8,7 miljard. Colruyt is genoteerd op Euronext Brussel (COLR) onder ISIN-nr. BE0974256852.

Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) is wereldwijd leverancier van software en cloud services op het gebied van collaboration, communications en customer engagement. Met een geschiedenis van 21 jaar als ‘industry firsts’ en met meer dan 6.000 wereldwijde klant implementaties, biedt Interactive Intelligence unieke alternatieven en oplossingen voor zowel ‘start-ups’ als de grootste organisaties. De organisatie is gestart in 1994 en heeft meer dan 2,000 werknemers wereldwijd. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Amsterdam. www.inin.com/nl

Contacten
Linda Hilberdink, Field Marketing Manager EMEA, Interactive Intelligence, linda.hilberdink@inin.com, +31 6 21 68 37 73