Datum: (876 dagen oud)
PR: Marcommit

Probleemloos in een handomdraai papier vernietigen met nieuwe Fellowes Automax 200C

Tilburg, 25 augustus 2015 – Fellowes - een wereldwijde producent en leverancier van kantoormachines, oplossingen voor archiefopslag en kantooraccessoires - introduceert zijn nieuwe papiervernietiger Automax 200C. Door de Accufeed-technologie is deze papierversnipperaar snel en eenvoudig in het gebruik. Vanwege onder meer deze innovatieve technologie is de Fellowes AutoMax 200C papiervernietiger onlangs genomineerd voor de Benelux Office Products Awards 2015 in de categorie Office Equipment.

Medewerkers op kantoor willen geen omkijken hebben naar papieren documenten die ze willen vernietigen vanwege privacygevoeligheid of mogelijke identiteitsfraude. Door innovatieve technologieën als de Accufeed en SilentShred is de Automax 200C papiervernietiger ideaal voor persoonlijk gebruik of gedeeld gebruik op een kleine afdeling.

Accufeed-technologie
Door het Accufeed-systeem wordt een stapel papier tot 200 vel snel en eenvoudig ingevoerd. De stapel papier kan in het apparaat worden gelegd en met een druk op de knop wordt de gehele stapel automatisch binnen 5 minuten vernietigd, zonder dat een medewerker hier bij hoeft te zijn. Voor 10 vel tegelijkertijd beschikt de machine ook over een manuele invoeropening. Dankzij het Accufeed-systeem wordt het papier in etappes door het messenblok gevoerd, waardoor het apparaat grote hoeveelheden papier tegelijk aan kan. Wanneer het papier dreigt vast te lopen wordt de automatische terugloopfunctie ingeschakeld, zodat opstoppingen in de messen voorkomen worden. Gekreukt papier, nietjes, glanzend papier en dubbelzijdige prints zijn voor dit apparaat geen probleem en ook creditcards, CD’s en DVD’s kan de Automax 200C gemakkelijk aan.

SilentShred-technologie
De AutoMax is een ideale machine voor gebruik op een gedeelde werkplek, omdat de SilentShred-technologie het geluidsniveau van het vernietigen beperkt.

Overige features
De AutoMax 200C beschikt over het veiligheidsniveau DIN P-4. Het apparaat vernietigt documenten in 4x38 snippers en heeft een uitneembare opvangbak van 32 liter. De bedrijfscyclus van het  apparaat bedraagt 12 minuten en de geïntegreerde slaapstand wordt na 2 minuten van inactiviteit geactiveerd om het energieverbruik te reduceren. Er zit Het2 jaar garantie op het apparaat en 7 jaar garantie op de snijmessen.

Kijk voor de Automax 200C-productvideo op: http://apps.fellowes.com/tools/video/?link=sxksHuuP_vg&autoplay=1&rel=0

Prijs en beschikbaarheid
De  Automax 200C is per direct verkrijgbaar bij geautoriseerde Fellowes retailers in Europa. De retail adviesprijs bedraagt €399,- excl. BTW. Het product is ook online verkrijgbaar via www.fellowes.com.

Noot voor de pers
Redacties en journalisten kunnen de Fellowes Automax 200C papiervernietiger testen. Neem voor een sample, meer informatie of beeldmateriaal contact op met Margreet Poolman van Lubbers De Jong, via margreet@lubbersdejong.nl of 020 2050422.

Over Fellowes
Fellowes Inc. levert een uitgebreid assortiment producten voor de werkplek, waaronder papiervernietigers en -snijmachines, bind- en lamineermachines, ergonomische bureauaccessoires, opberghulpmiddelen en luchtreinigers. Het bedrijf heeft veertien vestigingen wereldwijd en een uitgebreid distributie- en exportnetwerk. Fellowes Benelux is gevestigd in Tilburg en is een dochteronderneming van Fellowes Inc. dat is opgericht in 1917 door Harry Fellowes met het hoofdkantoor in het Amerikaanse Itasca (Illinois). Bij Fellowes zijn wereldwijd meer dan 1.500 medewerkers in dienst. Ga voor meer informatie naar www.Fellowes.com.

Dit persbericht is ook online te vinden.

Voor meer informatie voor de pers of testexemplaren:
Lubbers De Jong
Margreet Poolman