Datum: (843 dagen oud)
PR: Whizpr

Coosto voegt Instagram toe aan engagement-module

Eindhoven, 30 juli 2015 - Coosto voegt social mediaplatform Instagram toe aan haar engagement-module. Hierdoor is het vanaf nu voor organisaties mogelijk op Instagram-foto’s, -video’s en -reacties te reageren en likes te plaatsen. Hierbij kunnen meerdere Instagram-accounts in één project worden gekoppeld, zodat gebruikers eenvoudig kunnen switchen tussen accounts. Behalve mentions kunnen ook hashtags en zoekwoorden worden ingegeven, om zo direct op de bijbehorende berichten te reageren.

De Instagram-koppeling bevindt zich in dezelfde omgeving als waar bedrijven hun Facebook-, Twitter-, YouTube- en LinkedIn-kanalen en fora beheren. Hier is recent ook een hernieuwde YouTube-koppeling aan toegevoegd. Zo kunnen gebruikers in de engagement-module van Coosto in één oogopslag zien wat er op de verschillende social media-kanalen wordt gedeeld en worden campagnemanagement en webcare efficiënter.

“Veel van onze klanten vroegen ons om de integratie van Instagram”, aldus Toine Verheul, CEO van Coosto. “Met name voor merken met een jonge, visueel ingestelde doelgroep, is Instagram één van de meest belangrijke communicatiekanalen. Je kunt dan denken aan fashion en design, maar ook de auto- en muziekindustrie. We hebben heel hard gewerkt om te zorgen dat er met Instagram een compleet kanaal bij komt, maar in het gebruik niets verandert. Met deze stap lopen we voorop en zetten we weer een volgende stap naar compleetheid van onze tool.”

Over Coosto
Met social media analysetool Coosto kunnen gebruikers naast analyseren ook publiceren en reageren. De data in Coosto wordt continu ververst met resultaten uit hondderdduizenden social media bronnen als Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram en data uit internationale reviewsites, communities als Reddit en grote Russische en Aziatische sociale netwerken. Klanten hebben naast real-time resultaten de mogelijkheid in de miljarden documenten terug te zoeken en zo trends te signaleren. De software van Coosto levert relevante resultaten voor communicatieprofessionals om merkreputatie te peilen, klantenservicemanagers voor online klantcontact en marketingmanagers om alle social media campagnes te meten en optimaliseren. Coosto is marktleider in Nederland en het klantportfolio bestaat uit grote A-merken zoals Microsoft, Samsung, Het Rode Kruis, T-Mobile, Dr. Oetker en TUI. Meer informatie op www.coosto.com.

Whizpr
Valentijn Bouman / Kees Verheij