Datum: (863 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

Fintech-startups Simpled Card en Declaree sluiten strategische samenwerking

Amsterdam, 9 juli 2015 – Simpled Card, het innovatieve betaalpassensysteem voor bedrijven, gaat samenwerken met Declaree, een oplossing voor digitaal declareren. Bestaande en nieuwe gebruikers van Declaree kunnen in het vervolg Simpled Card als aanvullende dienst afnemen. Door de naadloze integratie van beide diensten kunnen bedrijven hun declaratie-administratie nog efficiënter maken.

Declaree en Simpled Card behoren tot de Dutch FinTech 50, ofwel de top-50 Nederlandse bedrijven die de financiële sector op zijn kop gaan zetten. Beide bedrijven richten zich op het verbeteren van de declaratie-administratie van bedrijven. Volgens Martijn van Galen, directeur van Simpled Card, was de samenwerking een logische keuze: "Simpled Card is trots op de partnership met Declaree. In tegenstelling tot traditionele financiële instellingen zien wij vooral de voordelen van samenwerking. Door onze diensten te bundelen, kunnen onze klanten de efficiëntie van hun administratieve proces nog meer verbeteren."

Digitaal declareren
Declaree heeft als jonge start-up binnen enkele jaren een indrukwekkend aantal klanten verzameld. Oprichter en eigenaar Bas Janssen kwam op het idee voor de dienst, omdat hij zelf veel tijd kwijt was aan zijn onkostendeclaraties. "Ik was voor mijn werk veel onderweg en werd gek van het bewaren van alle bonnetjes en het gedoe om die te declareren. Declaree is een smartphone-app waarmee medewerkers al hun declaraties onderweg op hun mobiel kunnen bundelen in een onkostenrapport. Managers kunnen vervolgens online accorderen en de declaraties direct doorplaatsen in de boekhouding. Zowel voor de werknemer als het bedrijf zorgt dit voor een enorme tijdsbesparing en een efficiëntere en minder foutgevoelige administratie. Bovendien weet iedereen direct of een declaratie voldoet aan de declaratieregels van de organisatie."
Met Simpled Card geven bedrijven zelf betaalpassen uit, die ze aan hun personeel of cliënten kunnen verstrekken. De passen zijn wereldwijd als een normale bankpas of creditcard te gebruiken, maar zijn niet gekoppeld aan een bankrekening. Bedrijven kunnen de bestedingslimieten zelf beheren en hebben daardoor veel meer controle over hun uitgaven. Simpled Card is volgens Van Galen de perfecte aanvulling op Declaree: "Gebruikers van Declaree kunnen met Simpled Card het voorschieten en declareren van zakelijke uitgaven overbodig maken. Alles wordt direct betaald met een Simpled Card van de organisatie op basis van een gesteld budget. Die uitgaven kunnen vervolgens direct digitaal verantwoord worden in Declaree."

Efficiëntie en integratie
Het digitaliseren van het declaratieproces biedt veel voordelen voor bedrijven om de efficiëntie van hun administratie te verbeteren. "Declaree is een uiterst toegankelijke oplossing," zegt Janssen. "Het is een online dienst, die eenvoudig met vrijwel alle bekende financiële pakketten gekoppeld kan worden. Digitale declaraties kunnen daardoor direct in de bedrijfssystemen verwerkt  worden."
Janssen verwacht dat gebruikers van Declaree de bundeling van Simpled Card heel interessant zullen vinden. "Met Simpled Card hoeven werknemers niet meer een maand op de vergoeding van hun gemaakte onkosten te wachten en bedrijven kunnen hun budgetten beter controleren.  De combinatie Declaree en Simpled Card biedt onze klanten nog meer efficiëntie door de slimme inzet van technologie."

Voor meer informatie over Simpled Card, ga naar: www.simpledcard.com/declaree.

Voor meer informatie over Declaree, ga naar: www.declaree.com/simpled.

Over Simpled Card
Simpled Card is een unieke online dienst waarmee bedrijven zelf internationaal geaccepteerde betaalpassen kunnen uitgeven en beheren. Deze oplossing is ideaal voor vaste of tijdelijke medewerkers of cliënten die zakelijke uitgaven moeten doen. Het systeem vervangt de fysieke kleine kas en voorkomt arbeidsintensieve en fraudegevoelige declaratie verwerking. Het in gebruik nemen van een betaalpas en het instellen van een pincode en de bestedingslimiet is binnen minuten geregeld in plaats van in dagen of weken. De Simpled Card is direct wereldwijd als een reguliere pinpas of creditcard te gebruiken zonder toetsing of het invullen van formulieren.

Over Declaree
Met Declaree maken organisaties het complete onkosten-declaratieproces digitaal. Medewerkers gebruiken de native Declaree smartphone app om hun onkostenformulieren digitaal samen te stellen. Hierin verzamelen zij alle ontvangen bonnen, maar ook uren-, kilometerdeclaraties en andere vergoedingen leggen ze direct digitaal vast. Leidinggevenden kunnen alle onkostenrapportages online inzien en accorderen, waarna alle goedgekeurde declaratierapporten direct in de boekhouding worden geplaatst: op de juiste crediteur, grootboekrekening en kostenplaats. Declaree signaleert actief welke declaraties niet voldoen aan de richtlijnen, en maakt dit direct kenbaar aan zowel medewerker, leidinggevende, als beheerder.

Dit persbericht en aanvullend beeldmateriaal is ook online te vinden.

Meer informatie voor de pers:

L&DJ PR

Onno Louwen