Datum: (865 dagen oud)

Nederlandse managed hosting en cloud dienstverlener IS Group overgenomen door KPN

AMSTERDAM - KPN neemt managed hosting en cloud dienstverlener IS Group over. Partijen zijn overeengekomen dat alle aandelen van IS Group in handen komen van KPN. De overname past binnen de strategie van KPN om zijn positie op de snelgroeiende Nederlandse cloud computing markt verder te versterken. Financiële details worden niet bekend gemaakt.

IS Group had in 2014 een groepsomzet van circa 25 miljoen euro en bedient zowel rechtstreeks als via haar partnerkanaal bedrijven met shared en managed cloud computing, virtuele desktop- en connectiviteitsoplossingen. Naast autonome groei is het bedrijf actief met het overnemen en integreren van branchegenoten om versneld schaal te realiseren in de consoliderende markt voor cloud computing. Sinds 2005 realiseerde IS Group meer dan 10 acquisities.

Met de acquisitie van IS Group versterkt KPN zijn positie in de snel groeiende Nederlandse markt voor cloud computing. IS Group heeft een “state-of-the-art” hybride cloud computing platform en een bereik van circa 30.000 zakelijke klanten. De directie en het personeel van IS Group blijven bij deze provider in dienst. De structuur en de strategie van de onderneming blijven ongewijzigd. Zowel KPN als IS Group hechten grote waarde aan het behoud van de cultuur en flexibiliteit van de serviceprovider.

Jan Willem des Tombe, CEO van IS Group: “Wij zien de markt voor cloud computing en IT-services zich in hoog tempo ontwikkelen. Door het marktbereik van KPN te combineren met de kennis en diensten van IS Group, kunnen we onze vooraanstaande positie in deze markt nog verder uitbouwen. Dit biedt vele voordelen voor onze klanten, partners en medewerkers.”

Frank van der Post, CCO van KPN: “Onze zakelijke klanten vragen in toenemende mate om clouddiensten die hun groei ondersteunen. Samen met IS Group kunnen wij onze klanten beter helpen met de overstap naar de cloud. De combinatie kan toepassingen leveren waardoor onze klanten efficiënter en flexibeler kunnen werken, en schaalbaarheid kunnen benutten.”

Over IS Group
IS Group behoort tot de grootste leveranciers van managed hosting- en clouddiensten van Nederland. IS Group gelooft dat organisaties nog succesvoller kunnen worden met de mogelijkheden die IT biedt en wil haar klanten en partners actief meenemen naar het beste wat de industrie te bieden heeft. Dit doet het bedrijf door premium managed hosting- en clouddiensten op abonnementsbasis te bieden. Performance, kwaliteit en service staan hierbij voorop. IS Group heeft een drievoudige ISO-certificering (9001, 27001 en 20000), een ISAE 3402 type II accreditatie en beschikt over PCI-DSS-compliant en ISO-14001 gecertificeerde datacenters. Kijk voor meer informatie op: http://www.is.nl.