Datum: (934 dagen oud)
PR: carolijn peelen bv

Groothandel in de agrarische sector Kramp vervangt 5 oplossingen door STEP van Stibo Systems om Europees marktleiderschap future proof te maken

webshop in 16 talen, met 1,2 miljoen producten en 500.000 beelden vanuit 1 centrale database in STEP gemanaged

Laren, 30 juni 2015 – Stibo Systems, marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, implementeert haar MDM oplossing STEP bij Kramp Groep BV, Europa ‘s nummer 1 technische groothandel in onderdelen en dienstverlening voor de agrarische industrie.

Vijf oplossingen worden vervangen door de standaard oplossing STEP MDM van Stibo Systems.

STEP MDM is van strategisch belang voor Kramp. Binnenkort worden namelijk 1,2 miljoen producten en 500.000 beelden gemanaged vanuit 1 centrale database - ter ondersteuning van de missie van de organisatie: ‘It’s that easy’. Kramp wil het werk van haar klanten, business partners en leveranciers efficiënter en gemakkelijker maken.

Belangrijke overweging voor het partnership met Stibo Systems is dat Kramp nog sneller en meer klantgericht wil werken.

Key Points
  • Kramp Groep BV opereert vanuit haar hoofdkantoor in Varsseveld, Nederland, met 2600 medewerkers, 9 distributiecentra en 24 verkoopkantoren door heel Europa
  • Kramp is e-business georiënteerd marktleider, opgericht in 1951 door Johan Kramp
  • Sinds de overname van het Scandinavische Grene (2013) is Kramp marktleider in Europa
  • Met STEP wil de organisatie:
  • Een nog betere vindbaarheid van producten in de webshop
    • Meer productinformatie
    • Een snellere time-to-market
    • Kosten verlagen en inzicht vergroten
    • Eenvoudig aanpassen aan nieuwe markteisen.

Citaat Eddie Perdok, CEO van Kramp Groep BV
“Wij waren in 2001 het eerste bedrijf in onze branche met een webshop. Om onze concurrentie een aantal stappen voor te blijven, blijven wij innoveren en investeren in e-business, met op dit moment de implementatie van STEP MDM van Stibo Systems als belangrijk strategisch project.”

Citaat Bart Coenen, Managing Director Stibo Systems Benelux
“Wij zijn trots op het nieuwe partnership met Kramp Groep BV en verwachten snel aantoonbare resultaten, alleen al doordat het bedrijf van 5 systemen naar 1 oplossing gaat. Specifieke uitdagingen die Kramp heeft met product informatie management van onderdelen en samengestelde producten, lossen wij op met onze kennis en ervaring vanuit de automobielindustrie. Met onze samenwerking willen wij Kramp helpen haar positie als Europees marktleider te behouden en verder te verstevigen.”

Over Kramp Groep BV
Kramp Groep BV is totaalleverancier van onderdelen, technische services en business solutions en strategisch partner voor bedrijven in de landbouw, tuin- & parkbranche, grondverzet en OEM. Kramp werd opgericht in 1951 en is sinds de overname van Grene in 2013 Europees marktleider. Het bedrijf heeft 2600 medewerkers, 9 distributiecentra en 24 verkoopkantoren door heel Europa. Voor 2015 wordt een omzet verwacht van meer dan 700 miljoen euro. Voor meer informatie: www.kramp.com

Over Stibo Systems
Stibo Systems is wereldwijd marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen. Klanten vertrouwen op Stibo Systems voor cross channel consistentie van product-, klant- en leverancier-data. Dit stelt hen in staat om betere besluiten te nemen, de verkoop te bevorderen en aandeelhouderswaarde te vergroten. In de afgelopen 30 jaar heeft Stibo Systems honderden bedrijven ondersteund bij het creëren van één betrouwbare, centrale informatiebron. Stibo Systems is particulier eigendom en onderdeel van de Stibo A/S groep, die is opgericht in 1794. Het hoofdkantoor van Stibo Systems is gevestigd in Aarhus, Denemarken. Voor meer informatie: www.stibosystems.nl