Datum: (908 dagen oud)

Populairste Turkse tv-zenders te bekijken via tablet en smartphone

App biedt veilig kwaliteitsalternatief voor illegale streams

Rotterdam, 18 mei 2015 - Turkse tv-zenders kijken is op Android-devices vanaf nu mogelijk met de app Turkiye TV. Met de app kunnen kijkers de populairste televisiekanalen uit Turkije live via een tablet of telefoon bekijken, zonder dat daarvoor een schotelinstallatie of decoder nodig is. Mobile Vision, de ontwikkelaar van de app, sloot hiervoor een overeenkomst met verschillende Turkse televisiemaatschappijen. Turkiye TV is daarmee de een van de weinige legale apps, waarmee het via internet mogelijk is in Nederland live naar de Turkse televisie te kijken. Voor op de korte termijn staan ook versies voor andere besturingssystemen, zoals iOS, op de planning.

“In Nederland via internet live naar Turkse televisiezenders kijken kon tot nu alleen nog hoofdzakelijk via de kabel. De gebruiker wil af van een vaste locatie waar hij zijn favoriete programma’s moet bekijken en deze app is een perfect alternatief”, aldus Wouter Tijdgat, sales director bij Mobile Vision. “Met Turkiye TV weet je zeker dat je legaal naar een kwaliteitsstream kijkt, en hoef je je ook geen zorgen te maken over de veiligheid van je device. ”

Gebruikers van de app Turkiye TV krijgen live en in hoge kwaliteit toegang tot tien Turkse tv-zenders:
  • ShowTurk
  • STV Avrupa
  • TGRT EU
  • EuroD
  • Haberturk
  • EuroStar
  • NTV Avrupa
  • Planet Turk
  • KralTV
  • Kral Pop
Na het downloaden van de app uit de Play Store, is Turkiye TV zeven dag gratis te proberen. Daarna krijgen kijkers de optie een maandelijks opzegbare licentie af te nemen voor 7,95 euro per maand. Voor dat bedrag krijgen ze onbeperkt toegang tot de live-programmering van de tien populairste Turkse televisiezenders inclusief de TV-gids voor de periode van een maand. Turkiye TV is nu beschikbaar in de Play Store.

Over Mobile Vision
Mobile Vision is onderdeel van CyberMedia Television. CYMTV – opgericht in 2005 – levert tv-diensten via internet. Het bedrijf ontwikkelde een revolutionaire streamingtechnologie die tot negentig procent bespaart op streamingbandbreedte. In 2012 ontwikkelde het bedrijf Pluggy, dat state-of-the-art hardware combineert met een software- en managementsysteem voor op Android gebaseerde businessmodellen. De Pluggy is verkrijgbaar in winkels in Europa en via CYMTV-distributeurs in Zuid-Afrika, Vietnam en de Verenigde Staten. In 2015 begon CYMTV met het leveren van tv-diensten. CYMTV opereert vanuit Nederland en heeft kantoren en vertegenwoordigers in diverse andere landen. Meer informatie: www.cymtv.com.