Datum: (927 dagen oud)
PR: LVTPR

IFS demonstreert in-memory-capaciteiten voor IFS Applications 9

IFS kondigt plannen aan voor een in-memory-geoptimaliseerde update voor IFS Applications 9 in 2015

ERP-leverancier IFS maakt zijn plannen bekend voor in-memory-capaciteiten tijdens de IFS World Conference in Boston. Echte scenario’s met realtime data-analyse in IFS Applications™ draaiden duizenden keren sneller door het gebruik van in-memory-databasetechnologie.

IFS’s in-memory-databasetechnologie brengt bedrijven dichterbij hun business dankzij snelle analyse en rapportage van transactionele data in plaats van opgeslagen data, die alleen periodiek worden geüpdatet. Het ondersteunt ook IFS’s strategie om in processen en taken ingebouwde visualisatie en analyse te gebruiken om transparantie en besluitvorming op elk niveau binnen een organisatie te verbeteren.

Als onderdeel van het in-memory-aanbod onthult IFS ook de IFS In-Memory Advisor™ – een nieuwe tool die klanten helpt in-memory-technologie toe te passen op de gebieden van IFS Applications, waar deze maximaal effect heeft. Het in-memory-aanbod wordt toegevoegd aan een update voor IFS Applications 9, gepland voor het vierde kwartaal van 2015.

Door toepassing van de in-memory-capaciteiten duren analytische kwesties slechts een fractie van een seconde in plaats van minuten. “De voordelen van in-memory worden pas echt zichtbaar bij tabellen met een miljoen records, met het beste effect gemeten wanneer je honderden miljoenen records verwerkt”, zegt Dan Matthews, Chief Technology Officer van IFS. “De snelheid van beperkte analytische kwesties kan honderden of duizenden keren worden vergroot, terwijl bredere kwesties mogelijk toenemen met een factor van ongeveer tien, en sommige kwesties helemaal niet te beïnvloeden zijn. Door echte data van klanten te gebruiken, zien we compressieverhoudingen variërend van 3:1 tot 10:1, dus je hebt veel minder geheugen.”

Het benodigde geheugen wordt verder verkleind door IFS’s evolutionaire benadering van in-memory-databases. In plaats van constante opslag van alle, niet altijd relevante, data in-memory heeft IFS de IFS In-Memory Advisor ontwikkeld. Ontworpen en geleverd als onderdeel van het IFS in-memory-aanbod, helpt IFS In-Memory Advisor klanten de in-memory-technologie toe te passen op specifieke delen van IFS Applications, die de meest significante voordelen bieden. Dit verzekert een optimale balans van in-memory-gebruik wanneer dit voordelig is, terwijl de rest van de data op een minder kostbare disk staan.

“IFS gelooft in evolutie in plaats van in revolutie. We geloven in het bieden van in-memory-capaciteiten aan onze klanten op hun eigen voorwaarden. We dwingen hen niet om bestaande databases en vaardigheden af te danken, een belangrijke upgrade te doen of hun IFS Applications-gebruikerslicenties opnieuw te kopen”, besluit Matthews.

Over IFS
IFS is wereldwijd een erkend leider in het leveren van businesssoftware op het gebied van Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise Asset Management (EAM) en Enterprise Service Management (ESM). IFS brengt klanten in specifieke sectoren dichterbij hun business en helpt hen slagvaardiger te maken om optimaal in te kunnen spelen op veranderingen. IFS is een beursgenoteerde onderneming (XSTO: IFS) die is opgericht in 1983 met meer dan 2.700 medewerkers. IFS ondersteunt meer dan 2.400 klanten wereldwijd vanuit lokale vestigingen en met een groeiend ecosysteem van partners. Meer informatie is te vinden op www.ifsworld.com Contactinformatie

IFS

Petra Tuitert