Datum: (942 dagen oud)
PR: Whizpr

Sony bevestigt komst High Dynamic Range content naar BRAVIA TV's

Meer creatieve opties voor filmregisseurs en producers

Badhoevedorp, 21 april 2015 - De nieuwe Sony BRAVIA X93C en X94C 4K Ultra HD TV’s zijn vanaf deze zomer via een netwerkupdate compatibel met High Dynamic Range (HDR) content. HDR is een opkomend videoformaat dat een breder spectrum van helderheidsniveaus kan weergeven. Contentmakers zoals filmregisseurs hebben daardoor meer creatieve opties tot hun beschikking. HDR-content zal dit jaar beschikbaar worden via grote videoaanbieders zoals Netflix en Amazon (Groot Brittanië en Duitsland zijn als eerst beschikbaar vanaf 10 april 2015).

Dankzij de technologie van Sony, X-tended Dynamic Range PRO (75-inch) en X-tended Dynamic Range (55-inch en 65-inch modellen) met extreme helderheid en diepere zwarttinten kan er nog uit het LED tv scherm gehaald worden. Dit verbetert de kijkervaring vergeleken een normale videobron of iedere andere videobron met hoger contrast.

De nieuwe 4K Ultra HD TV's van Sony zijn ook uitgerust met de krachtige nieuwe 4K Processor X1, voor een zeer gedetailleerde scherpte bij elke weergave – 4K content, High Definition, Standard Definition of zelfs internetvideo's met een lage resolutie.

Dankzij Sony Android TV is eenvoudig via de afstandsbediening met touchpad content te zoeken, desnoods via het stellen van vragen of om de tv te bedienen. Met Google Cast  is het uiterst gemakkelijk content vanaf een smartphone of tablet naar de tv te sturen (‘Casten’). Met One-Flick Entertainment met touch pad bediening (inclusief spraakgestuurde microfoon) is het eenvoudig door televisiezenders, internetvideo's, foto's en andere content te bladeren.

Prijs en beschikbaarheid
De nieuwe BRAVIA X93C en X94C 4K Ultra HD TV-series maken deel uit van het nieuwe Sony 4K Ultra HD TV-assortiment van 2015, dat 12 modellen omvat. Deze televisies zijn te reserveren via www.sony.nl en zijn vanaf mei in de winkels te koop. De BRAVIA X93C is verkrijgbaar in 55-inch voor 3.500,- euro, 65-inch voor 4.500.- euro. De X94C is er in 75-inch voor 9.000,- euro.

--------------

Over Sony Corporation
Sony Corporation is wereldwijd vooraanstaand fabrikant van audio, video, game, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met haar muziek-, beeld-, computerentertainment en online toepassingen heeft Sony de mogelijkheid om wereldwijd een voortrekkersrol te vervullen op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 75 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2014. Meer informatie op de Sony Global Web Site: http://www.sony.net/

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site of het Europese Sony presscentre of neem contact op met:
Hans den Heijer, PR Manager Sony Nederland

Tel:   020 658 1640 / e-mail: hans.den.heijer(at)eu.sony.com