Datum: (997 dagen oud)
PR: Franssen Communicatie

InterSystems onthult belangrijke nieuwe versie van Caché

Caché 2015 bereikt nieuwe mijlpalen in schaalbaarheid

CAMBRIDGE, Mass., maart 2015 - InterSystems, wereldwijd leverancier van technologie voor databeheer, annonceert  InterSystems Caché®,  de nieuwste versie van zijn grootschalige dataplatform. Uit testen van onafhankelijke partijen blijkt dat de schaalbaarheid ten opzichte van de vorige versies is verdubbeld.

“De schaalbaarheid en de prestaties van Caché 2015.1 zijn enorm toegenomen. Door de verdubbelde schaalbaarheid levert deze versie strategische voordelen aan onze klanten, die in toenemende mate informatiesystemen inzetten ter ondersteuning van hun groeiambities. Zij bereiden zich voor op de transformatie in de gezondheidszorg van een volume gerichte werkwijze naar een op toegevoegde waarde gericht bedrijfsproces”, aldus Carl Dvorak, topman van Epic Systems.

Epic is één van de toonaangevende softwarebedrijven ter wereld  in de zorgsector.  De onderneming  vertrouwt  haar oplossingen met  Elektronische Patiënten Dossiers (EPD) al heel lang toe aan Caché als onderliggende database platform. Alleen al in de Verenigde Staten is meer dan de helft van alle patiënten geregistreerd via een Epic-toepassing. De recente versie van Caché is dan ook uitgebreid beproefd en zijn de prestaties afgezet tegen die van soortgelijke databaseplatforms.

“Caché 2015 voldoet aan de hoogste eisen, die technologie managers en projectleiders van ontwikkelteams stellen aan  strategische bedrijfsmiddelen, benodigd voor de oplevering van de nieuwe generatie data gedreven IT-toepassingen,” zegt  Robert Nagle, Vice President of Data Platforms bij InterSystems en vervolgt:.

“Caché onderscheidt zich in zijn structuur als dataplatform, die ruimte biedt aan krachtige ontwikkeltools die met elk type data  (SQL and NoSQL) tegelijkertijd kunnen omgaan. Het platform geniet al veel langer een goede reputatie vanwege de enorme schaalbaarheid, die in de nieuwe versie zelfs nog is toegenomen. Voor operationele doeleinden zijn analyse functies toegevoegd die zich laten projecteren op zowel gestructureerde als ongestructureerde data. Caché biedt op het moment van actie inzicht in actuele operationele gegevens”.

InterSystems is recent gepositioneerd als Leider voor zijn Caché oplossing door de analisten Donald Feinberg, Merv Adrian, en Nick Heudecker in de Gartner "Magic Quadrant on Operational Database Management Systems"  , gepubliceerd op 16 oktober 2014.[i][1

Meer informatie  over InterSystems Caché 2015 is beschikbaar onder: InterSystems.com/Cache2015

Over Caché
Caché voorziet in het snel ontwikkelen van mobiele toepassingen en webapplicaties. Vereenvoudiging van operationele processen is kenmerkend voor Caché gebaseerde oplossingen, ongeacht of deze  worden toegepast in een “on premise”, een cloud of een hybride  omgeving. Enkele tienduizenden Caché applicaties zijn beschikbaar in de zorgsector, bij de financiële dienstverlening, in de detailhandel, de logistiek en voor overheidsdoeleinden.  .

Over  InterSystems
InterSystems ontwikkelt geavanceerde softwaretechnologie die baanbrekende toepassingen mogelijk maken.  Toegewijd aan kwaliteit en met de focus op het succes van de kanten, levert InterSystems platforms op het gebied van data management, strategische interoperabiliteit en analyse in gebruik in de zorg, financiële dienstverlening, de overheid en vele andere industrietakken. In geselecteerde landen biedt InterSystems gebundelde zorgapplicaties aan gebaseerd op zijn kerntechnologie.  Opgericht in 1978, opereert InterSystems als private onderneming vanuit een hoofd­kantoor in Cambridge, Massachusetts (VS) en vestigingen  wereldwijd.  De producten worden dagelijks toegepast door miljoenen mensen in meer dan 100 landen.

Meer informatie is te vinden op www.intersystemsbenelux.com of te verkrijgen bij:

David Majster
Marketing Manager InterSystems Benelux & France
Tel.+32-(0)2-464.97.28 / Mobile +32-(0)475-27.28.38

[i][1] Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.