Datum: (1273 dagen oud)

Provider DDS introduceert als eerste supersnel internet & bellen over glasvezel met snelheden tot 1 gigabit per seconde.

Amsterdam, 24 november 2014 – Internet provider De Digitale Stad (DDS) biedt sinds november in Gouda supersnel internet & bellen aan met snelheden tot 1 gigabit per seconde. DDS heeft inmiddels de eerste klanten in Gouda aangesloten op internet via glasvezel.

DDS, een van de eerste internet providers in Nederland, levert al jaren internet op basis van ADSL en VDSL verbindingen en sinds dit najaar ook over glasvezel. Te beginnen in Gouda en omgeving op basis van het regionale glasvezelnetwerk van Rekam (Regionale Kabeltelevisie Midden-Holland).

Snelheden tot 1 gigabit per seconde up- en download
Het snelste abonnement bestaat uit 1 gigabit internet en bellen. Glasvezel maakt het mogelijk om  zowel up- als download 1.000 Mbit/s te verkrijgen!

De consument kan bij DDS kiezen uit drie 'internet & bellen' pakketten: het Start-pakket met 100 Mbit/s internet up en down voor € 49,95 per maand, het Basis-pakket met 250 Mbit/s voor € 59,95 per maand of voor € 10 meer het Extra-pakket met maar liefst 1 Gbit/s! Abonnementen kunnen maandelijks opgezegd worden en de eenmalige aansluitkosten bedragen € 79,95.

TV en telefonie
Alle pakketten zijn inclusief telefonie over glasvezel waarmee de consument tegen zéér lage tarieven belt en bovendien gratis met andere DDS abonnees kan telefoneren. Regionale Kabeltelevisie aanbieder Rekam verzorgt het TV signaal.

Beschikbaarheid
Deze drie internet & bellen abonnementen van DDS zijn via glasvezel momenteel leverbaar in Gouda. Kort daarna zullen de plaatsen Boskoop, Driebruggen, Gouderak, Lekkerkerk, Lopik, Moordrecht, Ouderkerk a/d IJssel, Oudewater, Papekop, Polsbroek, Reeuwijk, Snelrewaard en Stolwijk volgen. DDS gebruikt daarbij het glasvezelnetwerk van Rekam. Op basis van een postcodecheck op de website www.dds.nl/glasvezel kunnen inwoners controleren of een aansluiting op het huisadres al mogelijk is.

Op langere termijn wil DDS internet & bellen over glasvezel ook landelijk gaan aanbieden.

VOOR DE REDACTIE

DDS is opgericht in een tijd waarin slechts een enkeling thuis kon “internetten” met een inbelverbinding. In die tijd, 20 jaar geleden, openden wij de poorten naar een tijd waarin we nu leven: internet voor iedereen. Dat was en is nog steeds onze missie.

Internet voor iedereen. Om te delen, te verrassen, te entertainen en te inspireren. Internet met al haar mogelijkheden. Want dat maakt het leven leuker en bovendien makkelijker. We zijn geïnspireerd door de technologie en gefascineerd door innovatie. En bovenal gemotiveerd door jou.

Wij leveren revolutionair snel internet en verrassend  voordelige telefonie. Daarnaast kun je bij ons ook jouw gewenste domeinnaam aanvragen en je website hosten. Kortlopende abonnementen, heldere lage tarieven en een goed bereikbare helpdesk. Geen ingewikkelde apparatuur, geen torenhoge gesprekkosten. Wij houden het graag eenvoudig.

Welkom in De Digitale Stad

www.dds.nl/glasvezel